hoe meet je bloedsuikers bij een hond ?

Mijn teckel van 12 jaar is wat sloomer dan normaal en ze drinkt veel. Nou kan dat van het warme weer komen maar ik vraag me af of ze misschien diabetes heeft. Ik ben zelf diabeet en beschik over een goede glucosemeter dus ff meten kan zo gepiept zijn. Ik weet hoe de bloedglucosewaarden moeten zijn bij een hond.
Maar waar prik je voor een bloeddruppel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik ben op de hoogte van de symptomen. Dus weet ik ook dat voordat symptomen echt merkbaar worden de ziekte al behoorlijk lang in het lijf zit. Mijn vraag was dan ook niet OF ik zou gaan meten maar waar je de hond het minste pijn doet voor een prikje om een druppeltje bloed te krijgen.
Ivana
10 jaar geleden
Om bij katten een druppel bloed te krijgen wordt één nageltje iets te ver afgeknipt. Ik weet niet of dat bij een hond ook verstandig is.
Rieneke1
10 jaar geleden
Voor zover ik weet wordt er bij katten een drupje bloed uit het oor getrokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een hond uit het oor de binnenkant hebben zelf een hond met diabetis gehad dat was volgens de dierenarts het minst pijnlijk en makkelijke manier succes

Antwoorden (2)

Ik ben van mening dat je beter zelf niet kunt gaan prikken bij je hond, maar het even laat doen bij een dierenarts. Die hebben dat binnen een paar seconden gedaan en je betaald vaak alleen consult (kosten verschillen per dierenarts).

Meestal prikken ze namelijk bloed in de nek en het is niet verstandig om dat zelf thuis te gaan doen. Een andere goede optie is de ader in de poot, alleen dat is wat lastiger vaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij hadden dat ook bij onze hond! als je wilt weten of je hond dat heeft moet je naar de dierenarts. die zal als er uit komt dat je hond dat heeft ook uitleggen wat je moet doen!