mijn kat is 7 maanden oud en een kater heeft haar gedekt is ze dan gelijk zwanger ze is nog niet krols geweest of geworden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Als je poes niet krols is dan kan de kat dekken wat hij wil maar dan kan hij je poes niet zwanger maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hahaha sorry werk, maar een niet krolse poes laat echt geen hitsige kater toe :)
als vragenstelster geen aktie onderneemt, kan ze een nestje tegemoetzien.
Rieneke1
13 jaar geleden
haha het wordt nu wel pervers hoor werk :)
maar katten kunnen ook "stil krols" zijn, dan heb je er als mens zijnde geen erg in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo pervers?? ik snap wel wat je bedoelt maar als je ziet dat een kater haar dekt dan zie je toch ook of hij haar echt dekt of maar doet alsof {zoals ik net al zei}
En dan trek je die kater toch van je poes af als je poesje nog zo jong is.
Rieneke1
13 jaar geleden
was maar een geintje werk, al die berichtjes over seks :) een poesje van 7 mnd is aan de late kant om te laten castreren.
ik zou het met uiterlijk 6 mnd laten doen.
als een kater haar heeft gedekt is ze dus wel krols geworden.
dat hoef je niet altijd te merken, katten kunnen ook "stil krols" zijn.
veel katten zijn met 4,5 mnd al geslachtsrijp.
ik raad je aan snel met haar naar de dierenarts te gaan, en haar te laten castreren.
ze is nog een kitten, daar moet je geen nestje van willen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik sta Rieneke 100% bij !! Ik heb vroeger een kater en kattinnetje samen gehad. Om een nestje te vermijden wou ik ze zo snel mogelijk laten steriliseren. Ik diende te wachten tot ze vijf maanden oud waren volgens de veearts. Dus, zo gezegd, zo gedaan.Maar... toen ik de katin binnenbracht bij de veearts, merktte hij dat ze al een dikke twee weken zwanger was. Het zijn twee huiskatten, dus kwamen nooit in contact met andere katten. Volgens de veearts kon de zwangerschap geen kwaad en mocht de katin vanaf 5 maanden bevallen. De bevalling was echter enorm pijnlijk voor en er waren twee kittens doodgeboren (eentje in stuitligging en eentje navelbreuk). De laatste kitten had het overleefd, maar werd al vanaf het begin verstoten door de moeder. Het leek net alsof ze op die jonge leeftijd nog alle instinct om voor de kitten te zorgen ontbrak, behalve als de kater in de buurt kwam. Dan werd ze razend ! Daarom heb ik de kitten zelf met de fles groot gebracht (om de drie uur in de eerste maand) en een gasrekening om achterover te vallen om toch maar 25°C te garanderen.
De kitten heeft ondertussen een goede thuis gevonden, maar ik zou het nooit meer willen overdoen. Kortom, naar mijn mening zeker naar de veearts gaan! Je bespaart er je huisdier (en jezelf) veel ellende mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
een goede waarschuwing, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom ook niet naar een veearts gaan. Een kat is immers geen koe. Een dierenarts voor gezelschapdieren en het liefste een 'kattendierenarts' heeft net even meer kennis van katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, foute benaming van mij uit. Wij gebruiken het woord veearts voor beiden. Uiteraard is onze veearts gespecialiseerd in gezelschapsdieren en kleinvee. Je moet een rund zijn om je kat als koe te zien :D
Een kater zal niet snel dekken als een poes niet krols is. Krolsheid is niet altijd te merken. Een poes van 7 maanden is vruchtbaar. Dus je poes is hoogstwaarschijnlijk zwanger.

Je kunt haar het beste snel laten castreren (zo heet dat bij poezen ook). Een eventuele zwangerschap wordt dan direct ongedaan gemaakt. Hoe eerder je dat laat doen, hoe beter het is. Het klinkt misschien hard, maar helaas is het kattenoverschot en daarmee gepaard gaande kattenleed zo groot, dat dit de beste oplossing is.

Tip: ga vooral naar een dierenarts die voor na de operatie drie dagen pijnstilling meegeeft. Helaas zijn er dierenartsen die dat niet nodig vinden, maar een castratie is een grote buikoperatie en geeft gegarandeerd napijn.

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige