Wat zijn de voor- en nadelen van een Reu ten opzichte van een teef?

Ik wil een Duitse Pincher kopen, maar nu zijn er alleen maar reutjes geboren en geen teefjes, we wilden eerst een teef. Maar dat kan nu niet, ik vraag me af of een reu veel voor- en nadelen heeft ten opzichte van een teef

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (8)

Een reu wil bij elke boom zijn poot optillen. Een teef doet 1 of 2 plasjes en wandelt lekker mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet gezegd. Een dominante teef bewaart net als een reu haar ´plasjes´ en plast ook zoveel mogelijk. Of dit nou daarom een nadeel moet zijn ...
Een reu zal niet ongesteld worden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reu is over het algemener valser dan een teef. Maar een teefje word loops.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dit antwoord is absoluut niet waardevol. Opvoeding is altijd van belang. Je hond is zo vals als dat JIJ hem maakt.
In mijn ervaring in de hondenwereld heb ik juist ondervonden dan juist teven eigenwijzer zijn dan de reuen. Reuen zijn vaak moederskindjes.
jc54
12 jaar geleden
Ik deel niet gauw een min uit, maar dit antwoord vind ik helemaal nergens op slaan. Ik ben het met guided eens, dat je met opvoeden een hond kunt maken en/of breken.
een reu is meestal wat dominanter dan een teef, castreren kan dan wel helpen, maar dat werkt ook niet altijd.
teven zijn vaak iets rustiger,maar dat is voor ieder ras anders, ik heb zelf een reu(teckel) en ik merk dat hij soms erg moeilijk luistert, maar ik weet niet of dat komt doordat hij een reu is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve het loops worden en soms lichte karakter trekken heb ik tot nu toe niet veel verschillen tussen reuen en teven ervaren. Door mijn hobby ben ik in contact geweest met een heleboel verschillende rassen en heb ik onder vonden dat elke hond zo lief en gemeen is als dat jij hem maakt.

Iedere hond is anders en zo ook ieder ras. Persoonlijk heb ik de meeste ervaring met terriers dat van oorsprong zelfstandige werkers onder de grond zijn (aardhonden). Wanneer wij pups verkopen en iemand niet weet of hij/zij een reu of een teef wil vertellen wij meestal eerlijk welke verschillen wij zien.
Van Pinschers weet ik niet zoveel af behalve dan dat zij van origine als stal- of waakhond worden gebruikt. Ik zou daarom aan de fokker vragen wat hij uit zijn eigen ervaring weet. Je kunt ook contact op nemen met de rasvereniging. Zij weten vaak meer te vertellen, wederom uit eigen ervaring.

Veel succes met het vinden van een pup en vooral heel veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Er zit weinig verschil in,ja de meeste mensen zeggen dat een reu vaker plast omdat hij zijn geur wil markeren,maar dit hoeft niet zo te zijn want je kunt een reu ook trainen door hem in één hooguit twee keer uit te laten plassen door hem niet overal te laten snuffelen en te laten plassen.

Dat de reu dominanter is dan een teef is ook niet waar want je wilt niet weten hoeveel dominante teefjes er zijn.

Het 'nadeel' van een teef is dat zij loops wordt en wil je haar niet laten helpen dan is het buiten goed oppassen dat ze niet gedekt wordt als je geen nestje wil.

Ook wordt de reu iets groter dan een teef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@berternie

Denk nog eens goed na ! Waarom wilde je een teef ?

Was dat gevoelsmatig of zijn de voordelen van een reu :

geen loopsheid dus geen nest + ook geen voor de deur liggende hitsige reuen/ een teef zou trouwer zijn, daarmee wordt bedoeld : minder de hort opgaan op jacht naar avontuur, in de breedste zin des woords,
een reu kan dominanter zijn, maar niet altijd

of zijn de voordelen van een reu toch zwaarwegender ?

@guided geeft ook goed aan dat het heel belangrijk is dat je iets over het ras weet (werkhond/veedrijver/jachthond) of een gewone huishond (mix kan ook).
Ook altijd op te vragen bij de rasvereniging.

Advies

Het is een hele beslissing om sowieso een hond te nemen. Je leven veranderd want er komt een gezinslid bij.
Bedenk wat je wilt en waarom je dat wilt, informeer goed, overal.

Als je toch een teef wilt, kun je maar een ding doen: wachten op het volgende nestje...

Toegevoegd na 5 uur:
Je leven veranderd = je leven verandert (!!! sorry)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook honden, en heb zowel reuen als teven gehad. Idd een reu plast wat vaker, maar dat valt goed te trainen. (Als je dat bezwaarlijk vind). Dominantie staat volgens mij gelijk...je hebt dominante teefjes en sullige reuen en andersom...is meer een kwestie van het karakter van het beestje zelf. Ik vind het grootste voordeel van een reu dat ze niet loops worden ;-) maar dat is dan ook het enige. Zeker als je meerdere honden hebt kan dat een punt van aandacht zijn...als je een loopse teef in huis hebt,zijn de reuen niet te houden. Maar 2 reuen onderling willen nog weleens knokken. Als je geen andere honden hebt, maakt het volgens mij weinig uit qua voor en nadelen. Succes bij je keuze!