Ik heb mijn kippen bespoten met Biokill en nu zijn die precies ziek. Hoe kan ik ze genezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

geen idee wat biokill is, ik neem aan een middeltje tegen ectoparasieten?
het is altijd het beste middelen van de dierenarts te gebruiken, die zijn veilig en je krijgt er goede voorlichting bij.
bel voor nu even met je dierenarts over wat te doen.
mogelijk zal hij adviseren je kippen te wassen, en ze warm te houden tijdens het opdrogen.

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb even gezocht: de werkzame stof in biokill is permetrine, een ouderwets middel wat vaker voor problemen zorgt (exil!) omdat de werkzame dosis en de toxische dosis dicht bij elkaar liggen.
er zijn al lang veel betere middelen te krijgen.

Toegevoegd na 10 minuten:
sorry, moet zijn: permethrin.
Rieneke1
13 jaar geleden
Door je dierenarts te bellen & daar advies in te winnen. Buiten het feit dat je dit goedje gebruikt hebt, weten we niets van je kippen. Ze kunnen wel iets hebben wat helemaal los staat van dit goedje, en alleen doorgezet is vanwege de kuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens biokill mogen ze er niet ziek van worden..

NAAR DE WEB-WINKEL klik HIER

Wat is BIO-KILL ?

BIO-KILL is een nieuw produkt dat volledig voldoet aan de nieuwste eisen inzake insecten-bestrijding. Het is absoluut milieu- en gebruiksvriendelijk zonder nevenverschijnselen op basis van een nieuwe formule. Het produkt maakt geen vlekken en is op een waterbasis gemaakt en bevat 2.2 g/l permethrine(Toelatingsnummer 193B) . Met BIO-KILL kunnen alle problemen met insecten worden verholpen zonder gevaar voor volwassenen,kinderen en warmbloedige huisdieren,zoals katten,honden,vogels e.d. De fles bevat zowel een vernevelaar als een straalkop.

GEBRUIKSAANWIJZING

- vliegende insecten: Het volstaat om uw ramen en gordijnen om de 3-4 weken in te nevelen en elk vliegend insect dat naar de ramen vliegt (en dat doen ze allemaal ) is binnen enkele minuten dood.

- -kruipende insecten: Spuit met de straalkop rechtstreeks in het gaatje langs waar ze binnen komen, of langs waar ze naar boven komen als u er buiten last van heeft. Binnen enkele minuten zijn ze allemaal dood maar wat nog mooier is is dat bv. de mieren ook wekenlang zullen wegblijven.

- Bladluizen,spint enz. : Verstuif het product op de plaatsen waar je deze vervelende beestjes tegenkomt en zij zullen gedood worden zonder dat u enige schade oploopt aan hetgene waar