Is een rattenval gevaarlijk voor katten?

Buurvrouw had een rattenval zonder lokaas in haar grote plantenbak gezet. Per toeval ontdekt toen ik een meikever buiten ging zetten. Ik heb de rattenval af laten springen en weggenomen. Ik heb 3 poezen die vrij rond lopen en ik maak me zorgen. Zelf heeft ze 2 katten die nooit buiten mogen. Ik wil absoluut geen ruzie of woordenwisseling.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Als het zo'n val is die ik voor me heb (ijzeren klem die dmv een veer dicht slaat) kan dat zeker gevaarlijk zijn voor een nieuwsgierige kat. Hij kan zich serieus bezeren.

Ik zou in dit geval sowieso bij je buren aanbellen om te vragen waar die "vallen" voor dienen en dat je de val die je in de plantenbak gevonden hebt, uit voorzorg voor je katten hebt weg gehaald. (neem de val mee, zodat ze niet kan zeggen, welke val of in een erger scenario je kan aanklagen wegens diefstal.) Dit kun je gewoon vragen, en mocht er een meningsverschil of in het ergste geval een ruzie door komen, zegt dat meer over haar dan over jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de rattenval teruggebracht en haar antwoord was dat het idd tegen katten is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig heb je een eerlijke buurvrouw, want dat scheelt een hoop ergernis. Nu maar hopen op een diervriendelijkere oplossing. Misschien een leuk idee voor een nieuwe "goeie vraag" Hoe houd je een poes uit de plantenbak van de buurvrouw? :p

Andere antwoorden (1)

Er bestaan rattenvallen in de vorm van een kooi waar uw poezen niet zullen inkruipen.
Als het echt om ratten te doen is, en toch niet stiekem om uw poezen te doen is, zal ze daar zeker begrip voor opbrengen want die klemmen zijn inderdaad gevaarlijk voor een poes die toch eigelijk zeer nieuwsgierig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is tegen mijn poezen, ik heb haar aangeraden om kippengaas te gebruiken rond haar bloempotten en dat het minder pijnlijk zou zijn (sarcastisch).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht het wel !