Kan je een elektrische deken kleiner maken?

We hebben een chiwawa die het vaak koud heeft, nu vraag ik me af of ik een elektrische deken kan inkorte zodat deze in een hondenmand past.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet, je zou de gloeidraden beschadigen.
Maar er bestaan ook electrische kussens, die passen wel in een hondenmand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het niet aanraden vanwege het elektriciteitsgevaar als de hond er in bijt of plast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een hond heeft geen electrisch kussen nodig, de totale onzin om dieren ter dode te knuffelen zou moeten stoppen ,laat een hond hond zijn.
Ja, dat kan, mits je er voor zorgt dat de stroomkring niet wordt onderbroken, dus de doorgeknipte uiteinden weer aan elkaar maken en isoleren EN een weerstand toevoegen.
Al met al een duivels karwei, waarvoor veel inzicht nodig is, maar het is te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dit is een levensgevaarlijk antwoord ! De "gloeidraden" bestaan uit materiaal met een bepaalde )hoge) elektrische weerstand. Die weerstand beperkt de stroom. Op zijn beurt wordt hierdoor ook de opgewekte warmt beperkt. Door de weerstand draden in te korten hoeft de stroom maar een kortere weg door die weerstandsdraden af te leggen. Lees: de weerstand gaat omlaag, waardoor de stroom door de draden toeneemt en dus meer warmte opwekt. Je dekentje kan zomaar in brand vliegen wanneer je hier mee gaat knutselen ! NIET DOEN DUS !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ozewiezewoze, toch heb je mijn antwoord NIET goed gelezen, ik maak wel degelijk voorbehoud!
Ten eerste stel ik, dat er veel inzicht voor nodig is en ten tweede geef ik aan dat je een extra weerstand moet toevoegen.