Wat betekend het als mijn kat mij zachtjes bijt?

Ik heb een hele leuke Ragdoll kat genaamd Luna, ze is nu iets meer dan 1 jaar oud,

Maar als ik haar aan het aaien ben bijt ze plotseling zachtjes in mijn hand.
soms springt ze hierna weg.

wat betekend het eigenlijk? haar oren blijven naar voren, ze lijkt niet boos.

Hier heb ik een videootje met het voorval:
http://www.youtube.com/watch?v=pBoeZwbMnzo&feature=youtu.be

Bedankt, Groetjes Dominique =D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

het is enerzijds een liefdesbeetje, anderzijds geeft ze aan dat ze overprikkeld raakt.
vaak worden katen liever wat vaker geaaid, maar niet te lang achter elkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
na het zien van de video, lijkt het er ook op dat ze liever over de kop en de wangen wordt geaaid dan over de flanken/buik.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ja domini, je moet dan niet doorgaan, maar haar laten gaan.
probeer ook eens alleen rustig en ritmisch haar kop, nek, oren en wangen te aaien/masseren, verder niet. dank plussers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! Het is idd niet alleen speels bedoeld. Kan nog niet plussen :-( hierbij + ^^

Andere antwoorden (2)

Dit is puur speels, ze daagt je uit om achter haar aan te gaan, niks van aan trekken als je er geen zin in heb!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn liefdes- beetjes. Ze houd van je als vriend. Mijn katten doen dit ook bij mij .