Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn cavia heeft haren aan elkaar plakken en laat die niet wegknippen wat moet ik doen?

ik heb een cavia met lange haren en op zijn achterste plakken haar haren aan elkaar het voelt aan als dikke knobbels .Ik heb het geprobeerd eruit te knippen maar dat lukt niet het zit te dicht op de huid.Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

hallo,
heb je 2 mannentjes?
dan zou het kunnen zijn dat het ene mannetje met hem heeft gevochten om de rang baas.

heb je maar 1 cavia?
dan moet je echt naar de dierenarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even nat maken met een plantensproeier dan droog vegen en kijken of het weggaat, zoniet naar de dierenarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klinkt of je caafje flinke klitten heeft. Het best ga je hiermee naar de dierenarts.
Wacht niet te lang, want dit is echt pijnlijk voor het diertje.
Bovendien kunnen zich onder de klitten huidproblemen en schimmels ontwikkelen, en dan ben je verder van huis.
Onder een roesje kan hij geschoren worden, en dan moet je proberen het zelf bij te houden, met lekkernijen bij de hand :)
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden
Heb je misschien een langharige cavia ,dan kan het zijn dat het dier klitten in de vacht heeft ,hoe dan ook deze moeten eruit ik zou zeker even langs de dierenarts gaan of langs een goede dierenspeciaalzaak wellicht kunnen ze je daar vertellen of het echt klitten zijn of iets anders,is het bijvoorbeeld vuil dan is het wellicht voldoende om je cavia te wassen met speciale shampoo maar zeker even advies inwinnen en niet te lang wachten
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding