mijn cavia heeft haren aan elkaar plakken en laat die niet wegknippen wat moet ik doen?

ik heb een cavia met lange haren en op zijn achterste plakken haar haren aan elkaar het voelt aan als dikke knobbels .Ik heb het geprobeerd eruit te knippen maar dat lukt niet het zit te dicht op de huid.Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

hallo,
heb je 2 mannentjes?
dan zou het kunnen zijn dat het ene mannetje met hem heeft gevochten om de rang baas.

heb je maar 1 cavia?
dan moet je echt naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even nat maken met een plantensproeier dan droog vegen en kijken of het weggaat, zoniet naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klinkt of je caafje flinke klitten heeft. Het best ga je hiermee naar de dierenarts.
Wacht niet te lang, want dit is echt pijnlijk voor het diertje.
Bovendien kunnen zich onder de klitten huidproblemen en schimmels ontwikkelen, en dan ben je verder van huis.
Onder een roesje kan hij geschoren worden, en dan moet je proberen het zelf bij te houden, met lekkernijen bij de hand :)
Rieneke1
10 jaar geleden
Heb je misschien een langharige cavia ,dan kan het zijn dat het dier klitten in de vacht heeft ,hoe dan ook deze moeten eruit ik zou zeker even langs de dierenarts gaan of langs een goede dierenspeciaalzaak wellicht kunnen ze je daar vertellen of het echt klitten zijn of iets anders,is het bijvoorbeeld vuil dan is het wellicht voldoende om je cavia te wassen met speciale shampoo maar zeker even advies inwinnen en niet te lang wachten
Succes