Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten/ kunnen muizen mannetjes alleen leven?

Gaan ze vechten met andere mannetjes? En moeten ze dan alleen leven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee, muizen zijn groepsdieren, en kunnen niet alleen leven.
mannetjes zijn onderling nogal onverdraagzaam, dus beter neem je een groepje vrouwtjes.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat snap ik maar als je dan een mannetje wil betekent het dus dat je heel de tijd nestjes hebt?
Rieneke1
11 jaar geleden
ik ben bang van wel. of je moet het proberen zoals tacuma hieronder, maar het blijft een gok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus rieneke!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt :)

Andere antwoorden (3)

Mijn dochter had twee muizenmannetjes in een heel grote kooi, en dat ging goed samen; ze hebben nooit gevochten. Misschien had het er ook mee te maken dat het twee broertjes waren, die altijd al bij elkaar gezeten hadden. In grotere aantallen en met minder ruimte zal het eerder problemen opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, muizen zijn groepsdieren, en kunnen dus niet alleen. Een groepje mannen kan prima samen, zeker uit hetzelfde nest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb zelf 2 broertjes gehad en dat ging altijd goed, tot 1tje stierf toen is de andere ook jammer genoeg ook niet meer lang geweest. Ik raad je dus aan ze met minstens 2 te houden. Alleen zijn ze veel te eenzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding