ons aquarium heeft guppen en tetra's. Tijdens het voeren eten de guppen alles op, tetra's krijgen niks. Wat te doen ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (6)

ze in 2 aparte bakken doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb helemaal geen verstand van vissen.
Maar ik zou een klein raampje maken van hout,en daar vliegengaas op doen .
Het moet precies passen over dwars.
Zo heb je twee gedeeltes met het voeren.
Het is maar een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guppen zijn nooit voldaan! Het zijn echte vreetzakken, ze eten net zolang tot het voer op is.

Wat je kunt doen is om twee soorten voer te kopen, een die blijft drijven, voor de guppen en een soort dat zinkt naar de boden, zo kunnen de tetra’s van de bodem eten en de guppen van bovenaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de tetra’s honger hebben eten ze wel, daar hoef je geen zorgen om te maken.
Toch zeker niet meer gaan voeren, kweek je alleen maar algen mee,. Je zou eens een zakje watervlooien of muggenlarven kunnen halen bij een aquarium zaak. Je kunt ook zelf watervlooien scheppen in een waterpoel/vijver in een nabij park.
Maar blijf altijd met mate voeren je mag ( zelfs goed) een á twee dagen per week overslaan met voeren, want je voert bijna altijd te veel, nooit te weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meerdere manieren 2 bakken een aparte bak met ijzer ertussen of normale en zelf ijzer ertussen doen of haal ze eruit en ff in een klein bakje met eten en daarna de ander dan heb je een schoner aquarium en blijere vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen is bv: eerst aan de rechter kant een beetje voer strooien dan aan de linker kant of andersom.