Kun je probelemen krijgen met je buren als je kippen houdt?

Maken ze veel geluid of gaat het erg stinken? Ik ben van plan om 3 kippen te nemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór dat je de kippen neemt, zou ik me ook even "verdiepen" in de kip zelf. Bv. maken ze veel geluid of stinken ze, maar ook misschien, hoe moet je ze houden, wat geef je ze te eten, wat hebben ze allemaal nodig om een fijn leventje te hebben, en wat zijn de gewoontes van een kip. Ik denk niet dat je buren overlast zullen hebben van 3 kippen, tenzij je van plan bent ze op je balkon te houden... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek het eens met je buren en kijk hoe zij er tegen aan kijken.
En als je huurt, is het misschien ook geen slecht idee om je verhuurder een te bellen met de vraag of er nog voorschriften/regeltjes in je contract hierover staan.

Het beste antwoord

Hoeveel geluid ze maken, hangt van het ras af. En natuurlijk van het geslacht - een haan maakt meer herrie dan een kip.

Als je een geschikt ras kiest, maken de kippen nauwelijks geluid.

Je kunt wel problemen krijgen doordat kippen muizen aantrekken. Het altijd aanwezige losliggende voer heeft namelijk een grote aantrekkingskracht op muizen.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoeft geen problemen te geven, tenzij je er 1 hebt. Die kan dan zo eenzaam zijn dat ie gaat kraaien als een haan. Kippen houden van gezelschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 kippen is makkelijk te doen, zeker als je er de ruimte voor hebt. 't Geluid zal wel meevallen. De buren vinden het misschien wel leuk zo'n landelijk geluid. Het enige waar je rekening mee moet houden, dat je in de zomer maanden wat meer onderhoud zal hebben, zodat het niet gaat stinken. Leuk toch, elke dag verse eitjes en je kan je buren er ook af en toe op trakteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij onze buren hebben ze wel 10 kippen je hoort ze als ze een ei leggen voor de rest hoor je ze niet als je maar geen haan er bij neemt want die gaat kraaien zodra het ligt wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het eens aan je buren wat ze ervan vinden.
Bij de meeste kippen valt het wel mee qua stank en geluidsoverlast, maar er zijn genoeg burenruzies ontstaan bij het hebben van een haan.

Als je toch niet met je buren wilt overleggen, breng ze dan eens een paar eieren als je wat over hebt!