kun je een konijnenhok in een schuur zetten?

en dat het hok daar blijft staan en eventueel als het mooi weer is in een ren zetten?

Toegevoegd na 6 minuten:
edit: de schuur is niet echt een dichte schuur maar om de 10 centimeter planken en daar weer een plank achter, het ventileerd dus goed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja hoor, een hok kan je gewoon in de schuur zetten.
Of je er ook een konijn in kunt houden is een ander verhaal.
als hij uit de tocht zit, het vriest er niet, en er is daglicht aanwezig, zal hij het overleven. Maar of een konijn in zijn eentje in een eenzame ruimte een prettig leven heeft betwijfel ik.
Ik ken mensen die konijnen fokken voor de kerst, en die maakt het niets uit dat het dier een paar maanden in een hok in de schuur opgesloten zit.
Maar een dierenvriend gunt zo'n dier een beter leven, met soortgenoten en aandacht.

Toegevoegd na 57 seconden:
En bij mooi weer in een ren in de tuin: zorg dan dat het konijn de kans heeft om in de schaduw te gaan liggen, en voldoende water heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk kan dat, konijnen zijn betrekkelijk gemakkelijk te houden. Zorg dat-ie droog en uit de wind kan zitten/liggen, en dat er voldoende frisse lucht en (overdag) licht is. Of dat binnen of buiten is maakt niet uit.