Als de cavia zich op zijn gemak voelt, zal hij een soort van zachte knorrende en piepende geluidjes maken. Hij wil aangeven dat andere cavia's rustig bij hem kunnen komen om eens te kijken hoe het daar is.

Kijk op deze website voor nog meer caviageluiden en hun betekenis! http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=19&web_id=758

Toegevoegd na 54 seconden:
Klik daar op de "cavia's" om het geluid bij de beschrijving ook te horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk hoor, die caviageluidjes en duidelijk zo. plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ze echt heel erg blij zijn dan gaan ze springen/huppen ze komen dan wel 10 cm van de grond (als je ze heel erg laat schrikken kunnen ze zelfs tot 1.50 mtr hoog springen :) maar dat moet je niet doen natuurlijk want dat levert erg veel stress op)

Andere antwoorden (3)

Dan maken ze een bepaalde geluid. Het klinkt alsof ze kloeken -laat zich schriftelijk wat lastig uitleggen-. Een gezonde cavia is een beestje met mooie vacht en die schichtig weg loopt als jij in buurt komt. Als je ze aait gaan ze knorren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan spinnen ze net als een poes maar net ff anders. Heel goed luisteren dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook gaan ze heeeeeel hard piepen als je de koelkast opendoet waar je hun peen of andijvie in bewaart.

Of als je ze lokkend roept, gaan ze ook piepen

Dan voelen ze zich in ieder geval heel erg thuis bij je, zijn ze angstig zullen ze dat niet zo snel doen, dan houden ze zich stil
amigo