Is een dierenverzekering verstandig en welke is goed?

Wij hebben 3 katten, waarvan er 2 rond de 10 jaar zijn. Van wat ik bij vrienden en familie om me heen heb gezien, krijgen dieren naarmate ze ouder worden steeds meer kwalen en klachten en al met al kan dat flink in de papieren gaan lopen.
Daarom overweeg ik om voor alle 3 een dierenverzekering af te sluiten. Nou lees en ziek ik hier en daar de wildste verhalen over verzekeringen die weigeren uit te keren want een situatie met een huisdier was net even zus of zo...vaak gemiereneuk naar mijn mening.

We willen graag medische kosten gedekt hebben en crematie.
Welke verzekering is goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De kosten, eigen risico en uitsluitingen zorgen er voor dat een dierenziektekostenverzekering alleen geschikt is voor mensen die een plotseling hoge rekening niet kunnen betalen en/of om bovengenoemde reden met het ziekr diertje anders niet naar de dierenarts zou gaan. Het is echt erg duur, als je de maandelijkse premie plus eigen risico en declaratiedrempel allemaal in een pot zou stoppen die uitsluitend zou dienen om deze kosten te betalen , dan houd je meer dan de helft over. Soms gaan mensen met zo een verzekering wat sneller en vroeger naar de dierenarts, waardoor ze om die reden wegens een vroege diagnose prijsgunstiger een probleem aan kunnen pakken. Toch zou bij een zelfde beleid (wel of geen verzekering) je besparing ongeveer de helft of meer zijn! Meer mensen dan alleen de dierenarts moeten immers uit de opbrengst betaald worden, inentingen worden meestal uit de basis verzekeringen toch niet vergoed en niet zelden wordt er wat langer aan een geliefd huisdier "doorgesleuteld" wat het lijden kan verlengen. Helaas is het zo dat sommige mensen medisch handelen achtewege laten , vanwege de hoge kosten die dan wel doorzetten als het huisdier verzekerd zou zijn. Als het risico van het laatsgenoemde afwezig is en er reserves zijn (te creeren) is de diergeneeskundige zorgpot verreweg de beste verzekering met een optimale (= maximale) winstdeling. Dierenverzekeringen kennen die volgens mij niet, omdat het commerciele verzekjeringen zijn. Soms echter is de verzekering degene die -soms te vroeg- uit kostenbesparing de kraan dichtdraait, waar je als dierenliefhebber aanvoelt dat er nog goede zorg die functioneel is los te laten is op de situatie. Wij hebben als kellenhouder/ fokker van rashonden serieus overwogen of een zorgverzekering voor dieren nut heeft. Het bleek dat daar waar dekkingsbehoefte was en dan bedoel ik niet de dekking van het moederhondje, deze juist ontbrak. Dus betalen we uit eigen zak en zijn daar veer voordeliger door uit!.

Dat is ook toevallig. Ik had het er vandaag nog met de dierenarts over. Daar vertelden zij dat zij de beste ervaringen hebben met Protec en Petplan. Deze twee schijnen echt betrouwbaar te zijn en te doen wat ze beloven. Ik vind ze niet goedkoop, maar als je het doet, dan moet je het nu doen, na 10 jaar accepteren ze nog zelden een dier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100