hoe herken je een chip bij dieren?

we hebben een kat gevonden en willen controleren of .ze een chip heeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet aan de buitenkant te zien. Bv bij de dierenambulance heeft men er een scanner voor, de dierenarts zal er gerust ook een hebben. Aan de hand van de gegevens die daaruit tevoorschijn komen kan men de eigenaar achterhalen.

Het beste antwoord

Gewoonlijk worden die in de nek geplaatst

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoek in de nek streek naar een hard bolletje
Als er een chip zit kan je die laten controleren wie de eigenaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Een chip gaat ook nog wel eens aan de wandel, bij onze kat zit de chip inmiddels ergens in de buurt van de kont.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus aan die chip zit een luchtje ;-]

Andere antwoorden (3)

Die herken je niet, dit gebeurd door te zoeken met een speciaal apparaatje, dit heeft iedere dierenarts en ik vermoedt dat dat ook in een asiel aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed van je dat je het dier opgevangen hebt! Mijn advies: ga morgen even met haar naar een asiel in de buurt, die hebben een chipreader zodat snel uitgevonden kan worden of ze al of niet gechipt is. Aan de hand van de gegevens op een eventueel aanwezige chip (mits die nog actueel zijn) kan er ook contact opgenomen worden met de rechtmatige eigenaar. En mocht ze niet gechipt zijn, dan kunnen de medewerkers van het asiel je ook met raad en daad terzijde staan om te kijken hoe het nu verder moet. Succes ermee, ik hoop dat je logeetje snel weer bij haar eigenlijke eigenaar mag zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voelen is geen garantie, een chip kan gaan zwerven. Dierenarts en dierenambulance kunnen chips uitlezen. Altijd even bellen als je een dier vind. :-)