heeft iemand tips hoe ik mijn dwergpapagaaien aanhankelijker kan maken?? als ik ze aai vliegen ze meestal weg. bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me moeilijk om ze van bovenaf te aaien. Het instinct van een vogel is dat alle gevaar van boven komt, roofvogels pakken hun prooi uit de lucht. Zit de papegaai op de grond dan grijpen de (roof) dieren ze ook van bovenaf. Dus instinctief zal alles wat van boven af op de dwergpapegaai afkomt altijd als gevaar worden gezien.
Waarom kroel je ze niet onder hun "kin"met 1 of 2 vingers en dan langzaam aan wennen dat je met de vinger over het kopje gaat. Heel veel succes en geduld gewenst.

Antwoorden (2)

Met geduld... Laat ze eerst wennen aan je hand , zoals iets te eten geven.. Dan als ze daaraan gewend zijn voorzichtig beginnen met het borstje aaien en probeer als ze op je hand gaan zitten.. Rijk zelf nooit je hand uit ze zien het als een bedreiging en vliegen weg.. Je moet echt geduld hebben dan komt t goed..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn al tam. komen al naar me toe en leren al hun eerste trucjes. het zou alkeen fijn zijn als ze wat aanhankelijker zouden zijn
De kans dat je ze helemaal tam krijgt is vrij klein, omdat je schrijft over papegaaiEN, dus meer dan 1.
Echt handtam krijg je alleen 1 vogel, omdat die zich richt op jou en je gaat zien als zijn partner. En dan ook nog, als je de vogel jong hebt gekregen.
Wat heel belangrijk is, dat je heel rustig bent, trage bewegingen maakt en je stem kalm houdt. Niet laten schrikken dus. Begin eens met wat eten uit de hand te geven. Als ze dat goed aannemen, dan kan je zeer langzaamaan wat aaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op youtube zie je tog vaak dat ook al zijn ze met meerdere ze tog zeer tam zijn. mijne zijn ook heel rustig het enige orobleem is het aaien enz. ze konen oo mijn hand en schouder zitten en vinden in mijn mouw zitten geweldig maar heb je nog tios voor het aanhankelijke gedeelte???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Papegaaien zijn van nature bang voor alles wat boven ze is:
dus als jij je hand boven ze houdt, dan zullen ze wegvliegen. Benader ze dus met de hand altijd van onderaf en heel rustig en voorzichtig. De vogel geeft dan, na veel tijd en geduld van jouw kant, zelf aan, of het okee is dat je hem aanraakt. Je moet het laten afhangen van de vogel zelf: hij moet je volledig vertrouwen.
Belangrijk is ook, dat je zelf heel rustig bent, de vogel niks opdringen. Je hebt veel tijd en geduld nodig en heel veel met ze bezig zijn.