Wanneer moet ik mijn hond een middel toedienen voor vlooien / andere dingen?

Ik weet dat je een paar keer per jaar je hond een middel moet geven tegen parasieten en/of wormen, teken etc. Ik weet hier alleen vrij weinig over. Kan iemand me vertellen wanneer ik welk middel moet aanbrengen? Bijv vlooienspul om de 3 maanden in de zomer ofzo

3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Er zijn tal van middelen te verkrijgen en zeker met de best warme winter en voorjaar is het handig tijdig te beginnen, let wel goed op, wat je in en op je dier aanbrengt, want vooral de diverse pillen, geven bij sommige honden akelige reacties. Je hebt vlooienbanden, druppels en pillen. Er komen ook steeds meer homeopatische middelen en kralenhalsbanden met een bepaalde werking in de handel, maar vooral met die laatste heb ik wel vraagtekens. Persoonlijk kies ik ervoor om mijn hond alleen te behandelen voordat ze naar een pension gaan, want daar hebben ze nog weleens een vlo opgelopen en ze kregen allebei een allergische reactie van de vlo....Verder hebben ze praktisch nooit vlooien en af en toe een teek. De dierenarts kan je uiteraard het beste adviseren.
jodyenboyke