Mag mijn konijn een zoethoutstokje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik weet dat je als mens zijnde niet moet overdrijven met zoethoutthee ivm hoge bloeddruk. Ik zou het mijn konijn niet geven. Er zijn plenty snacks die wel goed zijn voor je konijn.
Rieneke1
7 jaar geleden
http://www.apotheek.nl/medicijnen/zoethout#belangrijk-om-te-weten-over-zoethout

Antwoorden (2)

Ja! Dat mag zeker
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Konijnen lusten wel eens een snoepje. De dieren zijn namelijk gek op zoethout. Dat bevat een zoetstof die dertig tot vijftig keer sterker is dan suiker. Het wordt dan ook gebruikt om snoepjes te maken. Maar helaas moeten konijnen ervan afblijven, omdat ze de suikers niet kunnen verteren. https://www.2fast4u.be/threads/14286-Bizare-Dierenweetjes Ik heb dit zelf niet geschreven, maar op die site komt het op mij zeer geloofwaardig over.
Rieneke1
7 jaar geleden
Loic, heb je een bron voor je bewering?
Amadea
7 jaar geleden
Z'n oma was de bron, dat stond eerst erbij.
Konijnen zijn dol op zoethout, maar er zitten veel suikers in en deze zijn moeilijk te verteren, dus ik zou het je niet aanraden om te doen.