Is karnemelk goed voor honden? En waar is het goed voor?

Heb gelezen dat karnemelk goed is voor honden , oa voor de vacht, heeft iemand hier ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn hond krijgt iedere dag een halve soepkom karnemelk of yoghurt. Het is gezond en bovendien hoef ik nooit vlooien of tekenmiddelen te gebruiken. De hond geeft een andere geur af en is daardoor voor insecten niet meer aantrekkelijk. (Mensen die vitamine B slikken zijn ook voor muggen niet aantrekkelijk meer. Dit is net zo'n soort effect.)

Dat helpt tegen vlooien.

De karnemelk is goed voor de darmflora.

Ja hoor, karnemelk heeft een goede Fosfor en Calcium verhouding en bevat geen lactose zoals wel in gewone melk. Als je hond het nog niet gewend is zou ik beginnen met paar x daags een klein beetje geven, en uiteraard niet later minder water klaarzetten :) Je kan het ook goed afwisselen met de goedkoopste biogarde overigens. Beiden zijn geschikt om de darmflora te ondersteunen/op peil te houden en dit kan ook doorwerken naar weer meer een glanzende vacht ;) Bij acute diarree en zonder andere verschijnselen zoals koorts en slapte etc, helpt behalve 1 dag vasten, ook goed om wat rijst te koken in ruim water (rijstwater bewaren om door drinkwater te mengen) met kipfilet, afkoelen en wat biogarde erdoor.

ja het is goed voor honden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100