Wie weet er een middel om een sproeiende kater te weren?

Onze gecastreerde kat van 13 jaar sproeit. Hij doet dit ook op een buxushaag van buren van ons. Deze haaf gaat helemaal dood op die plek. Weet iemand een goed middel hiertegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

gecastreerde katers proeien vaak uit een gevoel van onzekerheid.
je kan je kater proberen te ondersteunen met feliway-spray.
dit is een synthetisch nagemaakt feromoon wat de kat een veilig-thuis gevoel geeft.
spuit dit niet alleen dagelijks op de buxushaag, maar ook rijkelijk door het huis.
Rieneke1
12 jaar geleden
Aan koffiedrab hebben ze nogal een hekel als dat tussen hun pootjes krijgen, dat zou je eens kunnen proberen.. Sproeit ie binnen ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van verjagen van een plaats, kun je hem beter lokken naar een ándere plaats.
Kattenkruid trekt katten sterk aan. Zet het in je eigen tuin op een plek die niet hinderlijk is voor de buren. Je hebt kans dat de kater er in gaat liggen rollen. Het is te koop bij tuincentra. Of dierenwinkels het ook hebben of kunnen bestellen, weet ik niet.