is het voldoende om me kat alleen brokjes (droogvoer) te geven?

ik geef me kat onbeperkt toegang tot brokjes (droogvoer), en om 18:00u een kupje natvoer. is het erg dat ik stop met het natvoer en alleen brokjes verstrek?

4 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Nee:Geef uw kat zowel droog- als natvoer. Er zijn allerlei soorten zoals voeding voor de binnen- en buitenhuiskat en voor katten met een gevoelige spijsvertering. Ook rauw voer behoort tot de mogelijkheden.

Breng variatie in merken en smaken. Ook een vers stukje gepocheerde vis of kip zal je kat zeker niet afslaan. Ben je een hele dag weg zorg dan in elk geval voor voldoende droogvoer en een kommetje vers water.
fremar
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Het klinkt zo logisch, dit advies. Als mens zelf zou je ook gevarieerd willen eten. Toch heeft mijn kat, volgens de dierenarts JUIST dóór alle variatie, een allergie tegen koeieneiwit ontwikkeld.
Zijn advies was juist om het bij één soort voer te houden en dan alleen droge brokjes (en uiteraard water) te geven.
Op zich is het wel voldoende, als je zorgt dat er op meerdere plekken water wordt aangeboden. Het is echter niet het beste voor je kat.
Katten zijn slechte drinkers, omdat ze van oudsher gewend zijn hun vocht uit hun prooien te halen. Natvoer komt dus veel meer overeen met de natuurlijke manier van eten, en zal er voor zorgen dat je kat voldoende vocht binnen krijgt.
Daarnaast vult natvoer veel beter, en zal een kat die natvoer krijgt eerder verzadigd zijn en minder snel dik worden.
Er is nogal verschil in kwaliteit van natvoer. Geen enkel natvoer is slecht, maar voor echt goed natvoer kan je je beter laten voorlichten in een dierenspeciaalzaak ipv supermarktvoer te kopen. Maar dat geldt uiteraard ook voor brokjes.
Goed dat je je katje onbeperkt voer aanbiedt, dat is idd de beste manier om een kat te voeren. Mocht het dier te veel schrokken en/of te dik worden, dan kan je het voer aanbieden in voerpuzzels.
Rieneke1
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
Schrokken doet ie niet echt. Hij neemt wat hapjes van de brokjes en dan gaat ie weer zijn ding doen. En dan neemt ie af en toe weer wat hapjes. Met natvoer schrokt ie ook niet alles gelijk op
Ja dat doe ik al jaren bij mijn 2 katten en ze zijn nog nooit bij de dierendokter geweest.
Een doos Felix kost €2,79 en daar doen ze 2 weken mee.
Af en toe een stukje kaas of worst bij mijn ontbijt geef ik omdat ze het lekker vinden. Water drinken ze buiten maar alleen regenwater, uit de kraan lusten ze niet.
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Vergeet niet je katten regelmatig te ontwormen als ze regelmatig regenwater drinken.