Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb 2 honden, kruising labrador/berner Sennenhond. ze zijn beide 5 jaar maar zijn best wel mager hoe laat ik ze snel aankomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

het is sowieso af te raden mensenvoedsel te gaan geven, dit kan leiden tot allerlei probleempjes als haaruitval enz. Ik zou gewoon even navragen bij de dierenwinkel wat stevig voer is en sowieso echt van dat vleesvoer geven in plaats van brokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het voer van Eukanuba, mijn dochter had 2 sterk vermagerde honden uit een asiel en gaf ze dat te eten. In een hele korte tijd zagen ze er gezond uit.
Het is wat duurder maar een fantastisch voer. O.a. te koop bij De Welkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of ze ook te mager zijn. Van oorsprong is de labrador een jachthond en behoort slank te zijn.

De gecultiveerde varianten zijn vaak overvoed en hebben daardoor wel een hoog knuffelgehalte, maar zijn eigenlijk te dik.

Mochten ze inderdaad dusdanig mager zijn dat aankomen gewenst is, dan is een bezoek aan en advies van een dierarts wel aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn ze echt mager of gewoon slank. Hulde als ze slank zijn, want er zijn veel te veel te dikke huisdieren in Nederland. Zeker de grotere rassen zoals labrador en Bernen Sennen moet je mooi slank houden. Overgewicht is echt enorm slecht voor de gewrichten!
Vindt de dierenarts ook dat ze te mager zijn, dan kan je ze laten aankomen. Gewoon door een goed premiumvoer te geven, eventueel aangevuld met vers vlees van de dierenwinkel. Af en toe een stukje schapenvet erbij mag ook. Maar laat ze zeker niet te snel aankomen, dat is niet goed voor de lever! Het beste kan je dit alles onder begeleiding van de dierenarts of dierenartsassistente doen. Ga 1 keer per maand langs om te wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding