welke vissen kunnen samen met guppen en neon tetras?

Ik heb een aquarium van 54 liter en heb 4 guppen, ik wil er nog wat bij. Maar ik weet niet welke soorten... Ik ben wel zeker dat ik er een schooltje neon tetras ga bij doen. welke kunnen er nog bij?

Weet jij het antwoord?

/2500

In onze bak van 25 L hebben we: 4 guppen , 4 kersebuikjes, 2 roodkopzalmen , 3 kardinaaltetra's en 1 algeneter. Dat gaat perfect, de bak is schoon en helder en vooral heel rustig

Neontetra's is inderdaad mogelijk evenals kardinaaltetra's. Vuurneons zijn ook mooie scholenvissen maar leven vaak minder lang. Hoe dan ook houden een school van minstens 10, zeker bij kardinaaltetra's. Platy's zijn ook een optie. Behalve pleco's (die worden reuzegroot) zijn quasi alle harnasmeervallen mogelijk in dit aquarium, maar let er op dat je slechts 1 mannetje neemt en dat de kans op nakomelingen reëel is. Bij dwergmeervallen is dat minder, maar die hou je wel in een groepje van minstens 5. Pantsermeervallen die klein genoeg blijven (denk aan panda of luipaard en kleiner) een bronzen pantsermeerval zie je vaak in deze aquaria, meestal in albinovorm maar deze zijn eigenlijk al te groot. Als je een lijstje met voorkeuren hebt moet je dat zeker hier eens posten. Dan ben je zeker of je de goede richting uitgaat.

Ik zou persoonlijk voor een paar leuke rasbora's gaan (Rasbora Briggitae bijvoorbeeld ) dit zijn leuke kleine visjes die prima met de guppen in een 54 liter bak kunnen. Neon en kardinaal tetra's hebben toch liever wat meer zwemruimte (minimaal 80 cm breed) Toegevoegd na 3 minuten: Buiten het feit dat je aquarium al snel te klein word om een leuk schooltje in te houden. Ik heb zelf een schooltje van 30 briggitae's in een 180 liter bak zitten (90 cm breed) De visjes worden niet groter dan een cm of 2 en hebben een mooie rode kleur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100