mijn hamster bijt de hele tijd aan de tralies en klimt omhoog is dat erg of is de kooi te klein?

hij klimt ook steeds omhoog en hangt aan de tralies aan de bovenkant en valt steeds

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
JAHCobus
4 jaar geleden
Een hamster is een intelligent groepsdier. Kun je geen seksegenoot aanschaffen? Of een andere hamster in een kooi er bij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@JAHCobua over welke soort hamster heb je het?
Een goud hamster (syrische) is geen groepsdier. Als je die bij elkaar zet, heb je een grote kans 1 van de twee later dood te vinden.
Ook bij dwerghamsters wordt het afgeraden meer dan 1 in een kooi te zetten.

Antwoorden (1)

In de tralies bijten en er tegenop klimmen zijn bij hamsters tekenen van stress. Grote kans dat je hamster zich doodverveelt en dat je idd een grotere kooi nodig hebt.

Je kan ook verschillende "boredom breakers" maken van bijvoorbeeld toiletpapierrolletjes. Als je dit in youtube intypt, krijg je tientallen voorbeelden.

Ook zou je vlogs kunnen kijken over hamsterverzorging en leer je hoe je je hamster het beste kunt vermaken.

Voor leuke en goede inrichtingen van hamsterkooien zou je kunnen googlen op "hamsterscaping". Voor de mens is dat een creatieve manier om bezig te zijn met de hamsterkooi en voor de hamster is dat een gezonde en stimulerende omgeving.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Super antwoord. Idd aan de gang met omgevingsverrijking, en wellicht een grotere kooi.