Hoe lang mag een dier geen gras eten nadat het gras bespoten is met een onkruidverdelgingsmiddel?

Het gras wordt overwoekerd door onkruid. Spuiten is noodzakelijk maar mag geen gevaar opleveren voor de dieren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan bespuit je het niet? Want het gaat ook in de aarde zitten. Dus waarom niet even flink aan de gang gaan en de onkruid eruit halen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is wel erg drastisch, phoenixx. Als het hele veld onkruid is, is het lastig handmatig te verwijderen, zeker als je nog gras over wilt houden.
anders omspitten of frezen, en opnieuw inzaaien. Maar distels, kweekgras, paardenbloemen enzo zijn daarmee niet weg, hooguit verspreid.
kijk op de verpakking, als je al gespoten hebt. Daar staat het meestal wel op. Desnoods verdubbel je de tijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vele jaren lang niet. Het verdelgingsmiddel zal door regenval uiteindelijk in de grond geraken, en daar wordt het weer opgenomen door de wortels van het gras. Dus, in principe, kan het gras jarenlang ongezond blijven. Als het een ecologisch verdelgingsmiddel is, kan dat een tijd schelen. Vele soorten kruiden en planten worden onterecht als onkruid bestempeld. Het is heel goed mogelijk dat het door jou genoemde onkruid gezonder is voor de dieren om van te eten, dan ze te laten eten van gras dat is bewerkt met onkruidverdelgingsmiddel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou hem sowieso niet meer dat gras laten eten. Zoals hierboven al staat, duurt het jaren voor het uit de grond is. Persoonlijk zou ik dan ook nooit verdelger gaan spuiten inde buurt van mijn huisdieren.

Antwoorden (1)

Dat kan gewoon terug vanaf dat het een keer goed geregend heeft.
Je kan ook azijn gebruiken, alleen denk ik dat jij dan meer last hebt dan de dieren, want het ruikt heel hard. Bij azijn is het juist hetzelfde => wanneer het nog eens goed geregend heeft, kunnen dieren er weer van grazen.