Waarom worden er voor honden/katten vaak dezelfde uitdrukkingen gebruikt als bij een kindje?

Bijvoorbeeld:
-Wat een grote kerel.
-Wat een mooie meid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat sommige mensen hun huisdier als hun kind zien, vaak bij gebrek aan kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies. Ik vind het altijd een beetje raar als ik het hoor. Onze hond maakt wel deel uit van het gezin, maar hij is en blijft gewoon een hond hoor. Ik heb 'm nog nooit kerel of mannetje o.i.d. genoemd, alleen "braaf hondje" of "gek beest", dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat nog nooit gehoord!
jodyenboyke
12 jaar geleden
Toevallig is mijn reu, echt een grote kerel, en mijn teefje echt een mooie meid.....Ik gebruik dit dus wel degelijk zelfs tijdens het trainen. En nee, ik zie mijn honden/kat echt niet als mijn kinderen. En zo behandel ik ze dus ook niet.
Ik zal daarintegen dus ook nooit zeggen tegen mijn hond: kom maar bij Mamma of zo, want dat ben ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neu dat zeg ik niet, ik heb een mooie teef:)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik klets wat af met mijn katten :)
ik zeg dan net zo makkelijk meissie als poes tegen mijn miepje.
en de mannen vertel ik ook dat ze fijne kerels zijn, iedere dag weer.
niks mis mee toch?
wij zijn er alle zes tevreden mee ;)

Het beste antwoord

huisdieren roepen net als kleine kinderen vaak vertedering op, en dat wordt op soortgelijke wijze geuit.
en ja, het zijn geen kinderen, maar als je met ze wil kletsen, spreek je ze wel toe zoals je een kind toespreekt.
je kan moeilijk op serieuze toon de relativiteitstheorie met ze doornemen ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Die relativiteitstheorie heb ik een keer geprobeerd uit te leggen. Maar de hond zei: hou maar op, je snapt het zelf niet eens. Plusje dus.;))
Rieneke1
12 jaar geleden
:)
bedankt ivana!
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haaaaaaaahahahahaaha, zal het toch es met mijn papegaai proberen.... hij is een slechte prater, maar je weet maar nooit ;-))))
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie mijn kat inderdaad niet als kind, maar zo af en toe een 'gesprekje' is toch wel gezellig.
Als ik thuis kom begint hij ons gesprekje door op allerlei manieren te miauwen.
Zo kletsen we samen heel wat af.
Wat zo heerlijk is: Als je 'ja' wil horen vul je zelf de ja in op zijn miauwen, zo zal hij je nooit tegenspreken.
Heerlijk.
Maar het is en blijft een kat hoor.

Andere antwoorden (1)

Veel mensen zien een huisdier als een kind.
Soms is het de vervanging van iets wat ze graag zouden willen hebben.
Daarom worden deze woorden en uitdrukkingen vaak gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wordt ook dikwijls gezegd het is ons kindje.