ideeën om een hond te nemen??

ik wil heel erg graag een hond omdat mijn kat laatst is aangereden door een auto en die is nu overleden maar ik heb eerder vakantie dan mijn broertje en mijn vader dus ben ik vaak alleen en mijn kat is er dus ook niet meer, mijn vader wil wel een hond maar hij is brandweer en moet dus heel vaak werken en dan gaan ik en mijn broertje naar mijn tante en dan kunnen we de hond niet uitlaten en is ie de hele nacht alleen en dat kan niet.. en als het dan de volgende dag is moetten we ook nog naar school en is mijn vader er ook niet en kunnen we hem weer niet uitlaten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het beste is om als je ouder bent een hond te nemen , je hoeft dan niet meer bij je tante te slapen , maar voor nu kan het gewoon niet omdat het beestje dan zo veel alleen is en hij heeft jullie nodig voor de aandacht en het uitlaten en dat kan nu niet , dus als je ouder bent misschien wel

is het geen goed idee om een kat te nemen die kan je wel alleen laten (vaker dan een hond) maar dan heb je wel weer een dier .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het beste is, om in die situatie maar geen hond te nemen, als het beestje zo vaak alleen moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort maar krachtig. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens Muchakeesje! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's een echte nep van Mucha ;-))
Hoe vervelend het ook is,begin niet aan een hond als de hond heel vaak alleen moet zijn en al helemaal niet als de hond ook niet uitgelaten kan worden.

Er komt best veel bij kijken als je een hond neemt hoor dus denk er goed over na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens.
het is 'iets' meer dan voeren en uitlaten. veel mensen vergissen zich hierin helaas. ieder in het gezien moet er ook achter staan vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het zeker eucalypje.
Ik heb in 21 jaar tijd twee keer een hond gehad,ik mis het enorm,maar ik begin er niet meer aan want je bent ook ontzettend gebonden.
In jullie gezin situatie is het gewoon beter om weer een poes te nemen
.
Een hond heeft zijn aandacht nodig,met wandelen,uitlaten en nog veel zorg dan een lieve poes.

Vraag aan je vader of je er eentje uit het asiel mag halen,die zijn meestal al zindelijk ,dus hebben jullie daar verder geen omkijken na,maar wel heerlijk kunnen knuffelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel , dan moet je een hond nemen die al wat ouder is.
Die kan zichzelf goed vermaken en hoeft er minder vaak uit dan een andere hond.
Als je een flinke tuin hebt is het al helemaal geen punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Hoe kan je nou zo'n advies geven?????? Minpuntje dus!
Een hond vermaakt zichzelf niet, een hond gaat uit verveling en frustratie en eenzaamheid wel slopen en blaffen. Dat weet je best!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze hond die nu dood is, vond het het fijnste om alleen te zijn. Dan ging hij gewoon met zijn speeltjes spelen, ook als wij gewoon thuis waren en hem aandacht wilde geven speelde hij liever zelf! Dit had hij al sinds zijn geboorte. dus het kan wel degelijk, hoewel de meeste honden wel aandacht willen.
Ivana
12 jaar geleden
Feeflowfleura: jij weet ook dat jullie hond een zeldzame uitzondering was. Geen maatstaf dus om een advies op te baseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn hond vermaakt zich ook als we thuis zijn, maar dat wil niet zeggen dat ie daarom graag alleen is toch? beetje omgekeerd denken vind ik dit. dat een oudere hond minder vaak uit moet snap ik ook helemaal voor geen meter. plassen en poepen ze soms minder dan jonge exemplaren??
Ideeën om een hond te nemen:

- als je hem heel veel aandacht kunt geven en dus veel tijd voor hem hebt
- als hij niet te lang alleen is op een dag
- als hij minstens 4x per dag uitgelaten wordt, en dan zeker 2 keer langdurig
- als je in staat bent hem goed op te voeden: dat betekent, dat je daar vantevoren heel veel van moet weten en over moet lezen.
- als je de hond een hondwaardig leven kunt geven: van begin tot aan zijn dood

Als dat niet kan: niet doen. En als ik jouw tekst lees... dan raad ik het je dus echt af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie :-)
Ivana
12 jaar geleden
++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de afwisseling nog een +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thank you!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtige observatie en verwoording van mening vanuit je web!
Een oer Hollandse plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! Spinnenlogica ;-)
Prachtige Mucha-dame in je avatar: ben ik fan van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat ie van Mucha is? Het is een (oude ) reclame voor LU koekjes.
Vind het wel mooie Jugendstil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het even nagezocht: Mucha heeft wel werk gemaakt voor biscuit lefèvre-utile, maar niet deze ;-) Is volgens mij een namaak, maar wel heel mooi!
Een hond nemen in jullie situatie is echt geen goed idee.
Zeker een puppy heeft in de eerste maanden heel veel verzorging nodig en daar moet je echt veel voor thuis zijn.
Zelfs een oudere hond is geen goed idee,
je moet een hond s avonds laat nog uitlaten voordat je gaat slapen, en s ochtends eerste werk moet de hond weer uitgelaten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat spijtig van kat......

een hond heeft veel meer aandacht nodig dan een kat. een kat slaapt meer en is (over het algemeen) meer op zichzelf.

een hond kan je alleen nemen als jullie er genoeg tijd voor hebben. met passen en meten heb je geen marges om een ander het dier uit te laten. stel dat jij een keer niet kan dan zit het beestje maar te kijken.

op het moment worden en veel kittens aangeboden misschien kom je op deze manier aan een nieuw huisdiertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies dan beter voor een poesje uit een asiel! Maar goed antwoord, zoals we gewent zijn van jou bij de beesies vragen ;-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kitten dat niet opgehaald wordt door iemand heeft ook kans in het asiel terecht te komen, ook "overtollige" kittens hebben een tehuis nodig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is waar, maar de "overtollige" kittens mogen blij zijn als ze in een asiel terecht komen. Dan zijn ze zeker weten geent ontwormt en gechipt en de betere asiels zorgen ook voor cas/sterilisatie. Een gratis katje afhalen heeft meestal niks van al deze dingen gehad en alles bijelkaar is dat duurder dan een asiel katje......lees de link......dit is een voorbeeldje, maar de meeste asiels rekenen deze prijs zo ongeveer en bieden de genoemde zorg. http://www.dierenasielstadskanaal.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53
Als je niet vaak thuis bent en toch een hond wil heb ik wel een paar tips.

- laat de tv of radio aan als jullie er niet zijn zodat de hond
zich niet alleen voelt.
- leg een paar speeltjes klaar zodat hij zich niet gaat vervelen.

voor de rest moet je natuurlijk wel tijd hebben om een hond op te voeden, aandacht te geven etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens in je buurt rond of er mensen zijn met een hond die zelf ook heeeeel veel werken. Mss kun je die mensen aan bieden om met hun hondje te gaan wandelen. Als je duidelijke afspraken maakt, vinden ze het mss wel goed als je de hond soms ook mee neemt naar huis om daar samen met de hond te spelen.
Zo is iedereen blij, jij, de hond en die mensen en zo heb je verder de verantwoordelijkheden voor de zorg van de hond niet.
Ik liep eerder elke woensdag middag met het hondje van de buurvrouw, zij ging dan altijd naar het ziekenhuis voor haar nieren, dialiseren. Dat was altijd erg leuk, want mijn vader had astma en zo kon ik toch leuk aan de wandel met een hond! Ik kreeg er zelf een gulden voor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord. werkt als een trein (als het niet om de 'heb' gaat dan he)
Ik zou even geen hond nemen of een ander huisdier in deze situatie en later er weer over nadenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je graag een huisdier wil, maar er weinig tijd voor hebt, kun je altijd nog een aquarium nemen met een paar mooie vissen. Die hebben weinig verzorging nodig, maar ze zien er toch mooi uit. Ik weet dat je vissen niet kunt knuffelen en verwennen, maar met zo weinig tijd zit dat er ook niet in denk ik, helaas!