Mijn kat weigert te eten wat nu?

1 van mijn katten moet van de dierenarts een speciaal dieet volgen, alleen eet zij deze brokjes niet. Heeeel af en toe loopt ze erheen en eet ze er een paar. Maar ze is nu echt aan het afvallen en maak me er echt zorgen om.

Weet jij het antwoord?

/2500

Afhankelijk van het soort voer kan je er een beetje blikvoer doorheen roeren. Als de kat 3 dagen niet eet moet er echt dwangmatig gevoerd worden anders kan het heel slecht aflopen. Lukt het niet: ga terug naar de dierenarts voor tips!!!

Welk dieetvoer is het? Nierdieet wordt meestal niet zo gewaardeerd door katten. Vraag bij je dierenarts eens naar (proefzakjes van) andere merken dieetvoer. De smaak kan erg verschillen per merk. Heeft ze geen andere merken, vraag het dan eens bij een andere dierenarts. De meest gebruikte merken die veterinaire dieetvoeren leveren: Royal Canin, Hill's, Eukanuba, Sanimed, Trovet en Sanypet. Deze laatste is vrij nieuw en niet bij elke dierenarts te verkrijgen. Maar ik hoor goede verhalen over de smakelijkheid. Dus zeker de moeite waard om te proberen. Verder, hoe lang geleden is het dat je langs de dierenarts bent geweest voor een check? Misschien is je kat achteruit gegaan en heeft ze behandeling nodig. Of er is een andere medische aandoening bijgekomen. Als ze echt afvalt, zou ik zeker teruggaan naar de dierenarts. Desnoods kan de dierenarts eetlustopwekkers geven of iets tegen de misselijkheid, als dat de oorzaak is.

ik zou het aan de dierenarts vragen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100