Kan een konijn goed lopen op een laminaat vloer?

Ik denk er over om in mijn nieuwe huis een laminaat vloer over te nemen, maar mijn konijn moet er wel uit de voeten kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

wij hebben een vloer van zeil (vinyl) genomen, omdat dat voor de konijnen en katten lekkerder loopt. en voor onszelf ook trouwens.
voor de kooi een stuk tapijt, en een groot kleed op de vloer, en het bevalt hen en ons prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hadden een pakketvloer, en ons konijn kon/durfde er niet op te lopen omdat het te glad was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Konijnen prefereren een meer ruwe vloer! Kunnen ze zich beter afzetten bij 't verplaatsen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laminaatvloer is veel te glad voor konijnen.

Daarbij begrijp ik niet waarom een konijn door een woonkamer moet kunnen rennen, maak de tuin goed af en laat het daar het dier zich lekker uitleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen tuin!
NEE beslist niet!

het is te glad voor een konijn. vergeet niet dat een konijn door rare sprongen of uitglijden zijn eigen rug kan breken!! een gladde vloer is dus een risico voor een konijn, nog buiten het feit dat ze het niet prettig vinden.

er zijn laminaat vloeren met reliëf er in of een V-groef. dit kan een beetje grip geven maar maakt het nog steeds niet geschikt voor je konijn. een groot kleed (ook nog eens decoratief en warm aan de voeten nu het weer kouder wordt ;) kan voor het konijn een uitkomst zijn.

wat super dat je bij het kiezen van een vloer rekening houdt met je konijn!! de meesten staan hier niet eens bij stil.

heel veel succes met het kiezen van je nieuwe vloer, en natuurlijk ook met je konijn. ik hoop dat het een succesvolle 'combi' wordt ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem de vloer niet over, dus het konijn kan blij zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay dan!! :))