Kat is ziek, hoeveel water per dag?

Onze kat, 13 jr, is ziek, longontsteking, heeft pillen maar eet weinig en drinkt al helemaal weinig. Kans op uitdrogen. Daarom via spuit water in bekje. Maar hoeveel ml per dag? Graag snel advies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Rieneke1
11 jaar geleden
krijgt je kat natvoer?
overleg even met je dierenarts of vervanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iom dierenarts krijgt die natvoer maar alleen gedwongen, eet uit zichzelf weinig en drinkt niet. Daarom ook water via spuit in bekje, maar vraag is hoeveel ml per dag is noodzakelijk?
Rieneke1
11 jaar geleden
ik lees hier; 40 tot 60 ml per kg per dag.
maar je moet met dit soort vragen gewoon je da bellen, http://www.e-gezondheid.be/water-voor-uw-kat/actueel/368

Antwoorden (1)

Ik denk dat je haar zoveel mogelijk moet laten drinken tussen de 100 en 200 ml per dag en als het meer kan is het natuurlijk nog beter.
Dan droogt tenminste niet uit.
Ligt ook een beetje aan het gewicht van jou kat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bedenk wel als je haar met een pipetje in haar bekje spuit dat er een hoop verloren gaat.
Dit loopt meestal via de hals naar beneden.
Wat ze binnen krijgt krijgt ze binnen en dat is momenteel het aller belangrijkste.
Zo hebben wij het ook met onze inmiddels overleden kat gedaan.
Veel sterkte met jullie kat.