wat moet je doen als je hond van 10 maanden naar je gromt

mijn hond gromt naar me en laat zijn tanden zien als het bijna etenstijd is. de ene keer is ie heel lief en de andere keer gromt hij naar me. hij gromt alleen naar mij en ik ben de jongste in het gezin.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan ervaart de hond dat hij (misschien) in de groep boven jou staat, dus hij wil zijn positie versterken door jou bang te maken. Zorg ervoor dat je duidelijk boven de hond staat. Ook als je met hem speelt, moet die duidelijkheid voorop staan, jij geeft de commando's en jij staat recht overeind en je kijkt neer op de hond. Zodra de hond weet wat zijn plaats is, zal het grommen afgelopen zijn.

Geef eens wat meer info. Wie geeft hem te eten? Gromt hij als hij zijn voerbak net krijgt? Kom je bij hem in de buurt als hij gromt? Wat voor een band heb je met de hond? Volgensmij gaat het hier om ouderwets baknijd. Gewoon, als je verwacht dat je hond gaat grommen(Dus rond die tijd) je hond een paar van zijn lievelingssnoepjes geven. En verder als hij zijn voerbak heeft een snoepje erin laten VALLEN. Niet erin doen. Zo leert hij dat als ie jouw ziet tijdens het eten, het goed is. Waarschijnlijk heb je ooit iets gedaan [Waar je je niet bewust van bent] waardoor de hond zo tegen je doet tijdens het eten.

Het zal me vast een paar minnen opleveren, maar het belonen oid als een hond gromt -> nooit doen. De hond ziet jou niet als roedelleider. De eerste de beste keer dat hij naar jou gromt, de hond even cru gezegd "op z'n flikker" geven. Niet slaan natuurlijk, maar bestraf zijn gedrag. Pak hem vast, leg hem op zijn rug, en hou net zolang vast totdat de hond stopt met spartelen en verzetten. Na verloop van tijd ontspant de hond en accepteert hij zijn nederlaag. Hij zal het misschien nog een paar keer proberen, maar gewoon weer doen. Uiteindelijk houdt dit op. Zorg wel dat je consequent bent en geduldig. En daar is niets vreemd aan, kijk maar eens hoe honden het onderling doen. Als een hond gromt naar een ander dan doet de andere hond 2 dingen. Of hij draait weg (wat jij in principe ook doet) waarmee de afdruipende hond zegt: "Ok, ik zie jou als hogere" of de andere hond gaat de strijd aan om te laten zien dat hij de baas is en niet de grommende hond.

Dat betekent, dat de hond jou niet ziet als zijn "baasje". Ik weet niet, omdat je daar niets over schrijft, hoe je ouders reageren als de hond zo doet, maar zij moeten optreden en de hond zeer duidelijk maken, dat hij in plaats (rangorde) onder jou staat: samen met jou. Dit gedrag mag door niemand geaccepteerd worden. Wandel je wel es met hem? Gaat dat goed? Luistert hij naar je? Naar je ouders en de andere familieleden? Meestal, als er 1 gedragsprobleem is, zijn er meer. Hebben jullie puppytraining gedaan?

Zoals al vaker hier genoemd ziet de hond jou als iemand die lager in rang is dan hij. Dit moet veranderen, zodra hij jou als hoger ziet zal hij niet meer naar jou grommen want dan ben jij de baas. Enkele kleine tips die je moet gebruiken als je wil dat de hond jou niet als ondergeschikt gaat zien: - De 'leider' mag altijd eerst eten. Voor een huishond betekent dit dat hij als laatst te eten krijgt. Geef de hond dus altijd pas eten ná dat de mensen hebben gegeten en niet daarvoor of tijdens - De 'leider' gaat niet aan de kant voor een ondergeschikte. Mocht jij de hond dus passeren, zal de hond aan de kant moeten en moet jij niet degene zijn die weg stapt. Als jij voor hem aan de kant gaat verklaar je jezelf ondergeschikt aan hem. - Leer de hond aan dat hij eerst gaat zitten als jij of wie dan ook hem te eten geeft, en dat hij blijft zitten tot jij (of degene die hem eten geeft) zegt dat hij mag eten. Gaan je ouders naar puppytraining? Ga een keer mee! hier geven ze goeie tips en wordt de hond getraind op het luisteren naar commando's, die worden gegeven door hogere in rang. Succes!

Als jij de jongste in het gezin bent, zijn je ouders hierin verantwoordelijk. Zij zijn degene die de hond aan zijn verstand moeten brengen, dat er tegen jou en tegen niemand gegromd wordt. Dit is echt een serieuze zaak. Straks pakt hij je echt. Jijzelf kan dit niet oplossen. Als je ouders niet weten hoe dit moet worden aangepakt, moeten ze hulp vragen aan een hondentherapeut. Jullie dierenarts weet betrouwbare adressen. Niet te lang wachten, want als hij dit op een leeftijd van 10 maanden al doet, wordt het alleen maar erger en gevaarlijker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100