hoe kan ik zorgen dat mijn cavia (van een paar weken oud) niet meer bang is van haar borstel?

Ik heb twee jonge caviaatjes waarvan der 1 bang is voor de borstel hoe kan ik zorgen dat ze went aan de borstel en ik haar gewoon kan kammen? Laat graag van u horen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat je cavia eerst de borstel rustig zien, en laat hem er even aan ruiken bijv. Probeer de cavia te belonen als je de kans krijgt hem even te borstelen (al ga je maar 2x over zijn rug heen). Heb geduld, het zijn ook nog kleine diertjes! En kam/borstel eerst de rest, zodat hij ziet dat er niks aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou een baby haarborstel gebruiken, die zijn superzacht, en als je dan de cavia op schoot hebt kun je hem of haar aaien met die baby borstel om te laten wennen aan het gevoel.

Antwoorden (2)

Ik zal eerst de borstel een paar dagen in de kooi laten liggen. Als je de cavia probeert te borstelen moet je elke keer iets lekker geven, dan denkt de cavia dat elke keer dat ze geborsteld wordt, dat ze iets lekkers krijgt dus niet bang meer wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de cavia aan de borstel laten ruiken en vanaf ze de borstel aanraakt belonen met iets lekkers zo beetje per beetje beginnen borstelen en niet te vergeten zeker en vast belonen als je een stapje dichter bij het gewenste resultaat komt