Zijn er huis katten die een lang uithoudingsvermogen hebben en van water/zwemmen houden?

Ik vroeg mij af of er katten zijn die lang kunnen rennen en of er katten zijn die van zwemmen houden?
Ik ben op zoek naar een kat die lang kan rennen en die van water houd.
Ik doe zelf aan hardlopen en zwemmen en het leek mij eens leuk omdat met een huis dier te gaan doen.
Of heb je daar echt een hond voor nodig?

3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Jij bent inderdaad opzoek naar een hond, hoewel ook niet alle honden van zwemmen houden.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Katten gaan hun eigen gang buiten dat ze net als honden sprinters zijn en geen duurlopers. Ook een hond doe je meer plezier met sprintjes en voor de rest lekker snuffelen, al zullen ze hun mens trouw volgen. Jachthonden houden over het algemeen wel van zwemmen, maar de meeste honden houden meer van pootje baaien voor verkoeling.

Antwoorden (1)

De Turkse Van is waarschijnlijk het enige kattenras dat graag zwemt. Opmerkelijk is ook de waterafstotende vacht. Het heeft een speels karakter en de lange poten maken het een uitstekende jager. Apporteren is met gemak bij te brengen. Alleen blijft het uiteindelijk een kat en zal dus op een gegeven moment eigenwijs huiswaarts wandelen. Aanlijnen is overigens bij geen enkele kat een goede optie. Daarom is wellicht een trouwe hond beter in jouw geval.