Hoe lang mag de wond nog bloed afgeven na de castratie?

Mijn 2 katers zijn vandaag gecastreerd. Rond 11.15 moest ik ze heen brengen en rond 13.30 kon ik ze weer ophalen. Nu weet ik dat ik moet checken of het teveel bloed en dat ik moet letten op nabloeden. Maar mijn vraag is, hoeveel bloed mag er zijn en hoe lang mag dit duren?

Mickey heeft bijna geen bloed, een paar plekjes kun je wel zien (ze laten zich gewoon oppakken en zich inspecteren maar ik laat ze liever even met rust).. Puma laat wel wat bloed achter waar hij heeft gezeten en het lijkt bij hem ook wat donkerder te zijn qua bloed op de wond. Nu weet ik dat het allemaal nog maar net gebeurd is en dat dit waarschijnlijk normaal is maar goed, dit zijn mijn eerste katten en ik wil gewoon zeker weten wat normaal is en wat niet normaal is.. alvast bedankt..

Toegevoegd na 34 minuten:
Heb net ook even met de dierenarts gebeld, die zegt, het mag wat bloeden maar niet teveel...
En teveel is als het er echt uitstroomt en een druppel mag, maar ja, dat zijn 2 extremen, een klein druppeltje of een grote bloedstroom, maar alles daar tussen mag dan wel ? :S Iemand die ervaringen wil delen of een iets uitgebreider advies heeft :)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Als je wat bloedvlekjes ziet waar ze hebben gezeten, is dat niet iets om je druk over te maken. Dat kan je niet echt bloedverlies noemen. Maak je maar niet bezorgd!
Morgen zal je waarschijnlijk niets meer zien en beginnen de sneetjes zich al te dichten.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed gezegd dus een +
Druppeltjes en vlekjes mag. Dat hadden mijn katten ook de eerste dag en de volgende dag niets meer. Als het maar geen straaltje wordt die een plasje bloed nalaat.
Verstandig trouwens dat je ze hebt laten castreren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rienke1, bedankt :)! Dit stelt me toch weer wat meer gerust. Het ziet er nu al zelfs beter uit :) @Setje, dankjewel :) ja, het leek mij het beste. Ook al komen ze niet buiten (alleen in de ren) heeft het meer voordelen dan nadelen en ik wil ze zo lang mogelijk bij mij hebben in goede gezondheid :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rienke = Rieneke --> snel typen he :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het mag er ook nog wat rood en nattig uit zien?
Rieneke1
9 jaar geleden
Jazeker, ook een beetje wondvocht is normaal de dag na de castratie.
Dat het nog wat rood is, en dat de katjes er regelmatig aan likken, is ook normaal.
Ze eten en drinken weer goed, en ze zijn levendig? Geen zorgen dan!
Morgen zal het er een stuk beter uitzien, het heeft gewoon een beetje tijd nodig om te helen.
Verwen je ventjes maar een beetje extra vandaag :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ze eten en drinken weer normaal en zijn alweer met elkaar aan het stoeien (oftewel ze rennen elkaar achterna door het hele huis over alle meubels haha). Zal ik doen ;), bedankt :)!