konijn heeft huid probleem, wat kan ik hieraan doen?

goeie dag beste mensen,

ik heb een dwerg konijn, echt een prachtig konijntje.

de konijn heb ik sinds 2011 hijs een ouwe nu denk ik.
ik heb altijd men best gedaan en goed voor hem gezorgd.
heb hem vrij in ons achtertuin gezet met zen konijnen hok enz.

ik was een maandje ongeveer weg, en een kennis heeft hem voer en water gegeven ieder dag. ik kwam gister terug en zag dat er iets mis is met men konijn. er is wat aan de hand met zen huid vrees ik... ik heb paar fotos bij gevoegd

wil graag weten wat er precies aan de hand is als iemand dat zo kan zien. en wat ik eraan moet doen aub.
hij eet wel ok enz, tis niet zo dat hij niet eet. hij eet wel mja is er iets aan de hand vrees ik echt :(
hij is ook beetje dunner geworden denk ik.

bedankt alvast.
groetjes,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even mee naar de dierenarts is het beste.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.dekonijnenwinkel.nl/konijnen%20medicijnen.html
vacht mijt en of schurft mijt
5e en 6e foto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook, schurft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij niet dat je kennis wat met het prachtige konijn heeft gedaan..
Voor de zekerheid naar de dierenarts en dan kijken wat hun zeggen.
Ps. Wat een prachtig konijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad waarschijnlijk schurft- of vachtmijt. Ik denk zelf vachtmijt afgaande op de foto's. Allebei goed en eenvoudig te behandelen. Maar bezoekje aan de dierenarts is dan wel noodzakelijk, want het gaat niet vanzelf over. Dus morgen gewoon even bellen en een afspraak maken.
Zie http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html en http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/schurft.html ,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziet er heftig uit, je konijn zal hier zeker last van hebben en daardoor waarschijnlijk ook slecht eten. Slecht eten of niet eten is gevaarlijk voor een konijn. Snel naar de dierenarts dus. En je konijn is pas 3, dat is echt niet oud voor een konijn! Een konijn moet makkelijk 8 a 10 jaar kunnen worden.

Antwoorden (1)

Naar de dierenarts gaan! Zelf kan je er waarschijnlijk niks aan doen en het gaat zo te zien ook niet vanzelf over. De dierenarts geeft een injectie ofzo en kan dit het beste oplossen.