Wanneer kan je zien of een kitten een kater of poes is?

Wij hebben 2 weken twee kittens waarvan we van 1 niet zeker weten of het een kater of poes is, ze zijn nu 13 weken. Vanaf welke leeftijd komen de ballen van een kater door en kan je duidelijk zien of het een kater of poes is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K

Antwoorden (4)

je hoeft niet te wachten tot de ballen zijn doorgekomen om te zien of het een kater of poes is.
dat kan je vrij snel na de geboorte al zien.
bij een poesje liggen beide openingen vlak bij elkaar.
bij een kater is die afstand beduidend groter, daar komen de balletjes te zitten.

het volgende onder voorbehoud, want ik ben geen kittenspecialist, maar volgens mij moeten de balletjes nu toch wel indalen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Gewoon heel goed kijken bij de geboorte ik zie het namelijk gelijk al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gelijk na de geboorte van mijn kittens onder de staart gegluurd om te kijken wat het was en de afstand tussen de 'gaatjes' is meteen duidelijk.

Ik moest helpen bij de geboorte dus had ze toch in de handen anders had ik me er niet mee bemoeid gelijk al :)

Toegevoegd na 1 minuut:
ballen maken dus niet de man.... dat vergat ik even te zeggen. (al zijn ballen wel een duidelijk teken uiteraard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het laten zien doormiddel een afbeelding, beneden een half jaar zijn de ballen nog niet echt zo duidelijk zichtbaar. Maar het plaatje laat duidelijk het verschil zien.
Hieronder kun je kontjes kijken XP

De eerste is een katertje
De tweede een poesje

Het verschil zit hem dus in de afstand tussen plasgevalletje en anus. Daar tussen is plek gereserveerd voor de groeiende balletjes.