welk hondenvoer kan is het beste voor mijn hond? (zie uitleg)

Mijn hond heeft blaasgruis en daarom moet ze speciaal voer hebben, maar dit voer bevat granen (en daar valt haar haar elke keer van uit). Nu ben ik dus opzoek naar hondenvoer met een laag clacium, magnesium en zout/natrium gehalte, zonder granen. Of in ieder geval niet met tarwe gluten e.d.. Op dit moment heeft ze hill's, maar alle hill's bevatten behoorlijke hoeveelheden granen. Hiervoor had ze Dog Lovers Gold, maar hiervan is het natrium gehalte weer heel hoog en ook het calciumgehalte aan de hoge kant. Kortom, bestaat er een goed hondenvoer dat enigzins aan deze eisen voldoet?

p.s. ik ga niet barfen, dat is met een ziektebeeld te ingewikkeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je op zoek naar nat voer of brokkenvoer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was bij de da geweest? Hoe is het gegaan? Ben je er al overuit nu wat het beste voer is??
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik gebruik Royal Canin Urinary voor mijn katten. Ik weet dat daar ook graan in zit, maar het blaasgruis probleem is in ieder geval verleden tijd.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ze hebben ook nat voer daarvan voor katten, maar ik weet niet of ze dit ook voor honden hebben.

Het beste antwoord

Echt vers voer is het meest natuurlijke voor een hond. Barfen is een vorm van zelf de samenstelling bepalen bij vers voer, maar dat vereist heel wat kennis.

Gewoon 'vers voer compleet' van een goed merk, is het allerbeste dat je een hond met wat voor problemen dan ook, kan geven.
Vraag verder advies aan je dierenarts.
Bepaalde soorten vers voer zijn misschien speciaal geschikt voor blaasgruis. Zou bijvoorbeeld lamsvlees kunnen zijn.

Je bent dan in een klap af van al dat zoeken en je hond zal er weer, zover mogelijk, gezond van worden.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kun je zulk een vers voer krijgen?
Rieneke1
11 jaar geleden
plus, ivana!
alleen runderhart is niet geschikt voor gruispatienten, tenminste bij katten. jenesy, in de vriezer bij veel dierenspeciaalzaken.
Ivana
11 jaar geleden
Bedankt Rieneke. Je bent me vóór. Ze kan dus beter voorafgaande aan de aankoop telefonisch overleggen met de dierenarts. Een goede dierenarts zal haar vervolgens duidelijke aanwijzingen geven zonder zijn eigen gruis-dieët-brokken te willen opdringen.

Andere antwoorden (7)

Uit forums heb ik begrepen dat cranberry en/of vitamine C als toevoeging in het voer kan helpen.

Barfen is wel de enige manier om echt controle te hebben over het voer.

Ik gebruik zelf 'Fokker', pup heeft ooit blaasontsteking/blaasgruis gehad, maar na die ene keer niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
bij katten moet je uitkijken met vit. c toevoegen, want dan kan de urine te zuur worden, met oxalaatsteen als gevolg.
dan beland je van de regen in de drup.
Farm food of Renske bevat veel minder granen dan andere merken voer. Het is daardoor met een prijs van rond de 15 euro per resp 4 en 2,5 kilo wel duurder dan de gangbare merken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op onderstaande site kun je de samenstelling van de verschillende merken zien en kijken wat voor jouw hond het beste is. Mijn honden (Cairn terriers) zijn dol op natvoer van Renske. Dat is voer zonder enige chemische toevoeging, maar kost wel 2 euro per pakje.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel calcium zit er in renske en hoeveel magnesium en natrium? Want ik heb begrepen dat die drie ingredienten blaasgruis in de hand werken.
paulus811
11 jaar geleden
Beste jenesy, wat er precies in zit kan ik op de website niet lezen, maar wellicht is het handig om ze even te bellen met je vragen. Wat ik wel zie is dat er in ieder geval geen zout aan wordt toegevoegd. http://www.renske.com/contactmeer-info
Je zou eens kunnen kijken bij Eukanuba. Een geweldig Goed voer voor honden. Zuinig in gebruik en weinig ontlasting. Hoop dat het wat voor je is. Goede kwalitatieve tegenstander van Hills. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat je dit met je dierenarts moet gaan bespreken.
Als een dier gezondheids problemen heeft moet je erg oppassen met vaak wisselen van voeding. Sommige dieetvoedingen hebben tijd nodig om goed af gestemd te worden op een dier en moeten soms ook opgebouwd worden.
Vooral als je vaak wisselt is het moeilijk om een duidelijk beeld van de gezondheidstoestand te krijgen....valt het dier af omdat het voer niet goed genoeg verwerkt wordt? Moet het dier meer gram voeding hebben? Diarree....ooh, dan zal het voer wel niet goed vallen....
Als je hond gezond is, is wisselen makkelijker...maar in jou geval is het dier dus erg gevoelig en de dierenarts heeft daar de beste kijk op en kan voeding zo afstemmen op de behoefte van jou dier.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, heb morgen een afspraak, maar vaak zijn dierenartsen niet onafhankelijk, dus weet ik graag zelf wat er is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je gelijk in.....maar onafhankelijk of niet het gaat wel om je hond hè.......je kunt kijken wat de arts geeft, welke samenstelling en dan een alternatief zoeken met die gegevens....
Als ik jou was zou ik orijen eens proberen.
Het is echt heel goed hondenvoer in veel verschillende smaken en leeftijds categorieën.
Dit voer bevat Minstens 75% vlees. Van welk dier of dieren licht er aan welke smaak u neemt. En dit vlees bevat geen Granen en weinig koolhydraten .
Alleen er het enige nadeel is dat het voer een beetje prijzig is. Ongeveer €50 voor 7 kilo.
Maar het is voer wat echt heel goed is en daarom ook de prijs waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je brokken of nat voer geeft,maar in Wolfsblut zit ook weinig calcium en is granenvrij.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.wolfsblutpetfood.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In hoeverre valt haar haar uit? Wordt ze helemaal kaal of verhaard ze dan heel veel?
Als het alleen veel verharen is moet je dit afwegen tegen regelmatig een blaasontsteking of het ontwikkelen van een blaassteen met de daarbij behorende operatie en enorme kosten. Het blaasgruisdieet wordt niet voor niets door dierenartsen voorgeschreven, het heeft een speciale samenstelling zodat het ontwikkelen van blaasgruis te voorkomen bij daarvoor gevoelige dieren. Andere voeders hebben deze samenstelling gewoon niet en daardoor zal ze vroeg of laat weer last krijgen van blaasgruis.