gunt god je dingen ?

Ik heb het net 2,3 dagen over een amerikaanse stefford.
En nu opeens komt er een boven buurvrouw die er 1 wegdoet.
Precies die dag & precies die hond.

Zou dit toeval wezen, of gewoon het lot ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Ze kwam voor vuurtje langs.

Het beste antwoord

Het is net maar wat je zelf wilt geloven! Begrijp niet helemaal wat God ermee te maken heeft.

Ik ga voor het lot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik hou het op gewoon toeval.
Dit heb je ook wel eens als de telefoon gaat,dan denk je die belt en dan klopt het ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zegt, is niet helemaal juist. Je was aan 't denken aan die persoon en dan belt die opeens per toeval. 't Is niet dat je denkt ''t Is die die mij belt.'
lot! toeval bestaat voor mij niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf niet gelovig, maar mensen kunnen het best geloven dat het wordt gegunt, ik denk eigenlijk dat het meer toeval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God gunt je het dierbaarste wat je hebt: je leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God gunt je alles wat goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
ik ken het gevoel, soms lijken situaties extreem verdacht toevallig, puzzels lijken ineens in elkaar te vallen.. je hebt een gedachte en iemand spreekt die toevallig uit, je krijgt plots iets wat je 'toevallig' nodig had of wilde hebben, het liedje dat in jou hoofd zit, wordt plots afgespeeld op de radio..

met al de respect, maar als 'God' zich bezig houdt met jou een hondje te geven en de andere helft van de wereld zo te verwaarlozen.. Vind ik God erg oppervlakkig..

In het lot wil ik liever niet geloven.. want dan wil het zeggen dat je keuzes hier bepert zijn, dat alles al een uitgestippelde weg heeft.. En ik geloof dat ik mijn eigen keuzes maak, mijn eigen leven in handen en onder controle heb..

Er zijn zoveel mensen in deze wereld, in dit land, in je gemeente.. zoveel wegen dat elkaar kruisen.. soms kruisen bepaalde wegen elkaar op een subliem moment.. het is mysterie dat mij ook wel integreerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou toeval niet gewoon kunnen bestaan?
Ik ben niet zo zweverig!
Ik zeg: toeval bestaat!
Waarom zou alles een reden moeten hebben of één of ander hoger doel moeten dienen?
Geloof ik niet zo in, maar ik geloof ook niet in god of een andere hogere macht, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een god is dan heeft die geen voorkeur en geen afkeur... Dus die gunt je niets...

Dit, wat je zegt, is puur toeval... En zeker geen lot... Een lot daar moet je voor betalen... En als de kans dat er een prijs opvalt is heel klein...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen toeval of lot.
Dit is gewoon psychologie. Als je niet zo bezig zou zijn met een Amerikaans Stafford had je niet gemerkt dat je buurvrouw er een wegdoet.

Truckje: Denk vanaf nu niet meer aan roze olifanten.

Wedden dat je juist wel aan roze olifanten denkt...

Zo kan ik ook zeggen: Is jou ook opgevallen dat er de laatste tijd zoveel rode auto's tijden.

Wedden dat je nu veel meer rode auto's ziet dan normaal.

Gewoon wetenschap dus... geen God, geen toeval, geen lot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval bestaan niet!
Alle dingen gebeuren met een reden en niet toevallig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als God zich druk zou maken over dergelijke dingen,waarom zou hij zich dan niet druk maken om de miljoenen mensen op de wereld die honger moeten lijden?
Nee,Dirk,dit is puur toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit een "val" is waar je maar al te graag in trapt.
Waarom doet de buurvrouw de stafford weg? Die vraag is veel belangrijker.
Blaft het beest de hele tijd, piest hij in de kamer, vernielt hij het meubilair of heeft ze er plots geen tijd meer voor?

Als jij nu gaat denken dat het een gave God's is, ben je straks misschien van mening dat je beter en langer had moeten rondkijken alvorens een hond aan te schaffen die misschien helemaal niet bij je past.

Een hond aanschaffen omdat het zo zielig is, of zo toevallig, is de slechtste reden om er mee te beginnen.

Kijk eens naar de waarschuwingen in antwoord op je volgende vraag: die waarschuwingen zijn niet "toevallig". Een Stafford is absoluut geen hond voor beginners.
Er staan op internet genoeg pagina's waar je rassen kunt vergelijken en een eerlijk antwoord krijgt op de goede en slechte of ongemakkelijke eigenschappen per ras en rasgroep.

Neem de tijd, anders zit jij of/en de hond een jaar of twaalf in een onprettige situatie, terwijl als je de goede hond zoekt en vindt, je twaalf jaar plezier hebt.
Ivana
14 jaar geleden
Toeval ; toeval is niet zo toevallig als we af en toe plegen te denken, hoor. Het komt zelfs vrij regelmatig voor.

Een God of voorzienigheid die iets goed op je pad brengt omdat hij het je 'gunt' lijkt me een buitengewoon onbetrouwbare griezel - althans, ik zou niet willen weten waarom zoveel goede mensen dan door zoveel narigheid worden getroffen. Ook verdiend ???

Ik geloof zelf niet, maar die aanname lijkt me op zijn minst een belediging voor gelovigen.