Kan ik mijn kitten 2 dagen alleen laten?

Ik heb een kitten van bijna 5 maanden en geen andere katten. Ik ga vrijdag om 12 uur weg en kom zaterdag om 6 uur weer. Hij is nog niet eerder een nacht alleen geweest.
Kan dit of wordt hij dan helemaal eenzaam etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Antwoorden (5)

Hij zal heel erg blij zijn als je terugkomt, maar ik denk, dat dit best kan.
Hij is tenslotte al meer dan 2 maanden in je huis, dus dat is vertrouwd en vol van zijn luchtjes. (Als je een nieuwe kat in huis neemt, wordt aangeraden hem 6 weken binnen te houden voor hij op avontuur buiten kan, dus het huis is echt 'zijn' huis voor je 5 maanden-oude kitten....)

En je bent natuurlijk al wel vaker een paar uurtjes weggeweest, dus dat zal hem niet zo verwonderen.
Dieren kennen geen/minder tijdsbesef dan mensen, en slapen veel, als hun mensen weg zijn.

Zorg, dat je voldoende vers drinkwater en een schone, nieuwe kattebak achterlaat, en dan moet dit best kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
En genoeg brokjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tuurlijk - dat ook! (maar dat vond ik zó vanzelfsprekend, dat ik dat niet opgeschreven heb ;-)))
een kat is een onafhankelijk dier. Als je zorgt dat er genoeg eten en drinken is en dat de kattenbak proper is zou het moeten lukken.
Maar persoonlijk vind ik dit niet verantwoordelijk. Er kan vanalles gebeuren. Stel dat hij zijn drinkbakje omgooit?
Nu eenzaamheid, Ik denk niet dat het katje gaan vereenzamen als hij een dag alleen zit. Zorg dat er genoeg speeltjes zijn.
Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat er iemand een paar keer per dag komt kijken hoe het met je katje gaat. Gewoon voor de zekerheid, en dan ben je ook gerust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kitten van 5 maanden is een baby.
hoe kan je een zo jong dier, dat nog lang niet volwassen is, niet een paar uur, maar zo lang alleen willen laten ?
natuurlijk wordt hij dan helemaal eenzaam...

hoe wil je hem eten geven ? en de kattebak, die kan je schoonmaken voordat je weggaat.
vergeet je niet om 3 bakken met water neer te zetten in verschillende kamers. (bakken of steelpannen)

heb je niemand, desnoods een buurman/vrouw die twee keer (vrijdag in de vooravond en zaterdag ochtend) even kan gaan kijken en eten geven en erg belangrijk: aandacht/liefde ...

het moet wel héél interessant zijn wat je vrijdag/zaterdag gaat doen, dat je je kitten zo lang alleen wilt laten. :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat vind ik dus ook. De eerste antwoorden verbaasden me dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, precies, dat was ik ook: verbaasd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een 5 maanden-oude kitten is echt geen baby meer, hoor : kan bijna zelf al weer moeder/vader worden!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
biologisch ja, als je dus zo redeneert, dan is een meisje (mens) in zuid-amerika van 8 à 10 jaar volwassen ? want biologisch in staat kinderen te krijgen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een begrafenis belangrijk genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk ja, absoluut, gecondoleerd, maar is er ècht geen andere mogelijkheid ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gecondoleerd Wil27 is er een kennis of buur die even een kijkje kan nemen of alles nog gaat met de katten?
laat zelf altijd mijn tel nr achter voor áls er wat aan de hand is. dan hoef je je om de katten geen zorgen te maken want het is beslist niet vreemd dat je je hoofd nu en as weekend bij hele andere dingen hebt. alvast sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, nee helaas geen mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het niet anders kan, wil, dan moet je wel "op hoop van zegen"!
vergeet alsjeblieft niet meerdere waterbakken (minstens 3, in verband met mogelijk omgooien door het kitten) in verschillende kamers neer te zetten en zo ook meerdere eetbakken, ook in verschillende ruimtes.
water- en eetbakken, niet naast elkaar en al helemaal niet naast de kattenbak. sterkte en pieker niet te veel ! we hopen allemaal met je mee dat alles gewoon goed gaat.
Ja natuurlijk kan dat , zorg voor voldoende drinken en eten hij heeft jou echt niet nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel, mits je zorgt voor voldoende drinkwater, eten, kattenbak. Het zou ideaal zijn als je iemand kunt vinden die even bij je kitten langs kan gaan en aandacht geeft en eventueel wat speelt en eten geeft.