Mijn konijn zit nu aan een leeg WC-Rolletje te knabbelen. Ik vraag mij af of dat goed is?

Ik heb mijn konijn nu ruim 3 jaar en ik wil zeker geen risico's lopen om hem te verliezen!! Iemand een antwoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het maar weg halen want dat is papier en lijkt mij niet goed voor het konijn.

Kan geen kwaad hoor!! Als het gewoon een bruin kartonnen rolletje is en niet wateroplosbaar of iets dergelijks...

dit kan geen kwaad je konijn eet het rolletje namelijk niet op maar knaagt er alleen op. een konijn mag dan geen knaagdier zijn maar zijn tanden blijven wel zijn hele leven door groeien. je kunt er het best nog iets bij doen om op te knagen. iets wat harder is zoals fruitboom takken bijvoorbeeld. zo heeft hij wat meer keuze om op te knagen en fruitboom takken zijn denk ik wel iets lekkerder.

Ik heb al mijn konijnen jaar in jaar uit, wc rolletjes gegeven om op te knagen. Vaak deed ik er iets lekkers in: wortel, hooi, sla, witlof, etc. Het kan absoluut geen kwaad.

Dat is juist wat de dieren arts me geadviseerd heeft. Wil je je konijn een speeltje geven,pak dan een wc rol en stop er hooi in. Vinden ze geweldig. Nou en als een dieren arts dat als advies geeft lijkt het me toch in orde. Die man is tenslotte gediplomeerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100