Mijn konijn zit nu aan een leeg WC-Rolletje te knabbelen. Ik vraag mij af of dat goed is?

Ik heb mijn konijn nu ruim 3 jaar en ik wil zeker geen risico's lopen om hem te verliezen!! Iemand een antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K
Snuffel
11 jaar geleden
Kan echt geen kwaad. Gaan ze beter van poepen. Vezels! Bruin karton is niet schadelijk. Mijn konijnen eten al jaren papier. Ze hebben nooit problemen.
Snuffel
11 jaar geleden
Het zijn goede recyclaars. Als ik een papier heb met privé-informatie, geef ik het aan de konijnen en doe ik het niet in de oud-papierdoos. Haha. Ze zijn een kei in versnipperen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knaagdieren hebben meer nodig dan enkel voer van de dierenwinkel. Dus altijd winterpeen in zijn kooi laten liggen en takken van een wilg. Verder groenvoer buiten de winkel-knabbels, (geen sla en weinig kool) zoals andijvie (mooi schoon, geen bruine randen), schillen of de helft van appels en komkommers e.d.
Snuffel
11 jaar geleden
krol, nee lijkt me geen probleem. Zand ook niet. Schuurt de maag.

Antwoorden (5)

Ik zou het maar weg halen want dat is papier en lijkt mij niet goed voor het konijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan geen kwaad hoor!! Als het gewoon een bruin kartonnen rolletje is en niet wateroplosbaar of iets dergelijks...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit kan geen kwaad je konijn eet het rolletje namelijk niet op maar knaagt er alleen op.

een konijn mag dan geen knaagdier zijn maar zijn tanden blijven wel zijn hele leven door groeien.

je kunt er het best nog iets bij doen om op te knagen.
iets wat harder is zoals fruitboom takken bijvoorbeeld.
zo heeft hij wat meer keuze om op te knagen en fruitboom takken zijn denk ik wel iets lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al mijn konijnen jaar in jaar uit, wc rolletjes gegeven om op te knagen. Vaak deed ik er iets lekkers in: wortel, hooi, sla, witlof, etc.
Het kan absoluut geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is juist wat de dieren arts me geadviseerd heeft. Wil je je konijn een speeltje geven,pak dan een wc rol en stop er hooi in. Vinden ze geweldig. Nou en als een dieren arts dat als advies geeft lijkt het me toch in orde. Die man is tenslotte gediplomeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn konijnen verorberen "kilo's" karton, maar het hooi laten ze links liggen.
heb een grote doos in de ren staan, waar ze graag onder kruipen, maar ze knagen de deuropeningen steeds groter tot de doos op is en ik een nieuwe haal ze eten het karton echt helemaal op, niet knagen en de snippers laten liggen
Snuffel
11 jaar geleden
Klopt, ik haal ook zo af en toe een nieuwe doos. Ze slapen er ook graag in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vindt ik een goeie sarakim