welke vogel kan ik het beste nemen?

ik zou graag een vogeltje willen maar ik ben niet zoon voorstander van opsluiten dus ik zou graag willen dat hij rond in de kamer kan vliegen (als ik thuis ben). ook ben een een mens die graag met het diertje knuffelt dus hij moet knuffelen ook leuk vinden. Ik ben bereid hem veel aandacht te geven. het lijkt me ook leuk om tijdens het leren een vogeltje over mijn boeken te zien lopen want dan is leren leuker! welk soort vogel kan ik het beste nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
fremar
7 jaar geleden
Geen,vogels moeten buiten en houden niet van knuffelen.Het enige dat je er zou aan hebben is overal vogelstrontjes...
Rieneke1
7 jaar geleden
Ze schijten waar ze vliegen/ zitten, dus ook op je hoofd of je leerboeken. Veel mensen hebben ook niet het benul dat je een groepsdier niet alleen moet houden. Als je echt om dieren geeft, dan is het binnen houden van een vogel die toch meestal in een kooitje zal zitten geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hele aal met je eens Rieneke! Ik vind vogels binnen in een kooitje houden ook erg zielig. De meeste vogels die als huisdier worden gehouden kunnen nooit hun natuurlijke gedrag tonen. (Vliegen). Vooral papegaaien heb ik moeite mee, die kooien zijn allemaal zooo klein dat ze niet eens hun vleugels kunnen spreiden. Een vogel is geen huisdier..
Rieneke1
7 jaar geleden
@Manonnetje kippen kunnen fijne huisdieren zijn en tevens een goed leven hebben, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben. Kunnen ook nog eens mega knuffelkonten zijn :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oja, kippen wel. In een grote ren of vrij rondlopend. Niet een kleine kooi, zoals vele huisdier vogels. Bij de boerderij hier heb je Tik, Tak en Tok. Er was ook een Tuk maar die is helaas overreden...

Het beste antwoord

De beste keus zou een Agapornis (Lovebird) oftewel een dwergpapegaai kunnen zijn, heeft wel veel aandacht en gezelschap nodig....een zeer sociale vogel die je best als kuiken en niet uit een dierenwinkel neemt.
Bedenk wel dat, als je afwezig bent, de vogel beslist in een kooi moet, dit terwijl je expliciet tegenstander bent van opsluiten...
Tip: zoek zoveel mogelijk info over deze vogel of ga naar de bibliotheek en beslis dan na rijp beraad.
Z512099
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Agaporniden zijn schreeuwerds. Als je studeert en hem geen aandacht geeft terwijl hij dat wil, dan blijft hij gillen. Ook in een studentenhuis zal deze vogel niet gewaardeerd worden. Hij is in veel gevallen een knager en zeker papier (boeken) moeten er aan geloven.
Een agapornis neemt, als hij alleen is, jou als partner en ontleent daar alle eisen aan. Daarom wil hij ook kroelen. Als je er twee neemt heb jij geen gekroel, zijn ze wat rustiger, maar worden niet echt tam.
Ik had een zangvogel die los in de kamer vloog, niets vernielde en ook op mijn hoofd kwam zitten. Maar dat zal niet zijn wat je bedoelt.
Rieneke1
7 jaar geleden
Een agapornis id geen agapornis. Ja groepsdieren geven meer aandacht als je ze alleen houdt, maar dat is uit armoe en narigheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heel erg bedankt maar als het het beste is om hem als kuiken te kopen en niet in een dierenwinkel...
waar doe ik dat?...
Z512099
7 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan : http://www.de-agapornis.nl/uncategorized/agapornis-kwekers/

Andere antwoorden (1)

Een valkparkiet is ook een optie, deze zijn makkelijk handtam te maken, erg handelbaar en vriendelijk voor het hele gezin.
Maar als je volgels en boeken wilt combineren raad ik je wel aan alle hoeken te beschermen, het zijn levende papierversnipperaars.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Valkparkieten kunnen (en doen) echt vreselijk krijsen hoor. Ze maken echt veel herrie.
Rieneke1
7 jaar geleden
1 valkparkiet is geen valkparkiet.