Mijn hond eet hondenpoep, hoe voorkom ik dat. Ik zie het niet altijd en ik wil haar graag nog los kunnen laten lopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb een keer bij ceasar gezien, dat een hond dat ook deed. Hij gaf die hond toen bananen om dat daar een stofje in zou zitten, waar die hond gebrek aan zou hebben.

Mogelijk pens / of pens kluifjes , te eten geven waarom ? honden hebben behoefte aan bepaalde bacteriën . Verder gevarieerd te eten geven . Ja juist die stink kluifjes schijnen ze behoefte aan te hebben . Maar ik geef je geen garantie . Succes

Als een hond zijn eigen uitwerpselen eet of die van soortgenoten, noemt men dat "coprofagie". Als deze nare gewoonte eenmaal is ontstaan wordt het moeilijk dit gedrag af te leren. Nog steeds wordt wel eens gezegd dat het eten van ontlasting te maken heeft met tekorten in de voeding. Dit is echter onterecht! Tegenwoordig zijn eigenlijk alle hondenvoedingen complete voedingen. Het eten van ontlasting kan een hond op jonge leeftijd zichzelf aanleren. De teef eet de ontlasting van de pups op (normaal gedrag, zolang de pups nog zogen) de pups kunnen dit gedrag imiteren waardoor een gewoonte ontstaat. Het kan ook een gewoonte worden wanneer pups spelen met uitwerpselen. Door de ontlasting door te slikken kunnen de anderen 'het speeltje' niet meer afpakken en wint dus de pup die het heeft doorgeslikt. De vertering van de voeding kan wel een rol spelen bij coprofagie. Door onvoldoende verteerbare voeding, overvoeding of een tekort aan verteringsenzymen kan onverteerd eiwit of zetmeel uitgescheiden worden, dit ruikt voor honden aantrekkelijk waardoor zij geneigd zullen zijn de ontlasting op te eten. Wanneer dit de oorzaak van de coprofagie bij de hond is raden wij aan om de dagelijkse portie van het dier te verkleinen of de maaltijden over meerdere tijdstippen te verdelen. Dit is gunstig voor de vertering. Ook het geven van een hoog verteerbare voeding kan de coprofagie verhelpen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.royalcanin.nl/veelgestelde-vragen-hond.html?category=Gedrag%20van%20de%20hond

Heel herkenbaar,mijn hond heeft dit ook gedaan en ik heb het hem weten af te leren in één keer. Neem een leeg blikje van bijvoorbeeld frisdrank,het liefst zo'n extra klein blikje omdat dit makkelijker mee te nemen is. Als het blikje leeg is dan vul je het met wat steentjes of een paar schroefjes voor de herrie,dan plak je het dicht en neemt het mee als je je hond gaat uitlaten. Zodra je ziet dat je hond een hap wil nemen,gooi je het blikje ongezien tegen zijn flank of kont. Als het goed is moet hij zich te pletter schrikken en zal hij het wel laten om nog bij de hoop te komen. De volgende keer als hij weer naar een hoop loopt dan hoef je alleen maar even te rammelen met het blikje wil hij de hoop met rust laten. Dit heeft bij mijn hond heel goed gewerkt,ook met takjes eten werkte dit prima,één keer gegooid en nooit meer een tak aangeraakt. Succes ermee,ik hoop dat het bij jouw hond ook goed werkt. Toegevoegd na 1 minuut: Ik was vergeten erbij te melden dat hij erna alleen nog maar aan de hopen rook,maar er niet meer van at.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100