Mijn hond eet hondenpoep, hoe voorkom ik dat. Ik zie het niet altijd en ik wil haar graag nog los kunnen laten lopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Ivana
11 jaar geleden
Labrador?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Rhodesian Ridgeback, bijna 7 maanden oud. Schatje, meisje, poepvreter.... Jammer...
Ivana
11 jaar geleden
Mijn eerste hond heb ik het met de "par force methode" afgeleerd.
Je neemt een lange lijn, meter of 5. Wel met halsband, niet met slipketting.Neem de hond mee naar het poepveld en leidt hem langs alle voorradige drollen. Op het moment dat hij aanstalte maakt om toe te happen, geef je een forse ruk aan de riem. Je mag daarbij geen woord gebruiken, je zwijgt als het graf.
De hond moet het idee hebben dat de drol hem bestraft. Jij weet van niets. Dit doe je een aantal dagen achter elkaar, zonder dat hij ooit kan scoren. Je zult op een gegeven moment zien dat hij de drollen ontwijkt, hij vertrouwt ze niet meer. Dit is een beproefde methode, maar je moet wel heel consequent zijn.
Mocht je dit niet willen (het is NIET zielig) dan blijft je niets anders over dan de hond een muilkorf om te doen bij het uitlaten en dat een leven lang! Want als het eenmaal is ingesleten.....

Antwoorden (4)

Ik heb een keer bij ceasar gezien, dat een hond dat ook deed. Hij gaf die hond toen bananen om dat daar een stofje in zou zitten, waar die hond gebrek aan zou hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk pens / of pens kluifjes , te eten geven waarom ? honden hebben behoefte aan bepaalde bacteriën . Verder gevarieerd te eten geven . Ja juist die stink kluifjes schijnen ze behoefte aan te hebben . Maar ik geef je geen garantie . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een hond zijn eigen uitwerpselen eet of die van soortgenoten, noemt men dat "coprofagie". Als deze nare gewoonte eenmaal is ontstaan wordt het moeilijk dit gedrag af te leren. Nog steeds wordt wel eens gezegd dat het eten van ontlasting te maken heeft met tekorten in de voeding. Dit is echter onterecht! Tegenwoordig zijn eigenlijk alle hondenvoedingen complete voedingen.

Het eten van ontlasting kan een hond op jonge leeftijd zichzelf aanleren. De teef eet de ontlasting van de pups op (normaal gedrag, zolang de pups nog zogen) de pups kunnen dit gedrag imiteren waardoor een gewoonte ontstaat. Het kan ook een gewoonte worden wanneer pups spelen met uitwerpselen. Door de ontlasting door te slikken kunnen de anderen 'het speeltje' niet meer afpakken en wint dus de pup die het heeft doorgeslikt.

De vertering van de voeding kan wel een rol spelen bij coprofagie. Door onvoldoende verteerbare voeding, overvoeding of een tekort aan verteringsenzymen kan onverteerd eiwit of zetmeel uitgescheiden worden, dit ruikt voor honden aantrekkelijk waardoor zij geneigd zullen zijn de ontlasting op te eten. Wanneer dit de oorzaak van de coprofagie bij de hond is raden wij aan om de dagelijkse portie van het dier te verkleinen of de maaltijden over meerdere tijdstippen te verdelen. Dit is gunstig voor de vertering. Ook het geven van een hoog verteerbare voeding kan de coprofagie verhelpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.royalcanin.nl/veelgestelde-vragen-hond.html?category=Gedrag%20van%20de%20hond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond eet ontlasting van andere honden op. Als ze dat lekker vindt ruiken omdat het eten van andere honden niet goed is verteerd heeft het niet veel zin om mijn hond licht verteerbaar eten of meerdere porties te geven. Ik hoop op een andere goeie tip, maar bedankt voor je info!
Heel herkenbaar,mijn hond heeft dit ook gedaan en ik heb het hem weten af te leren in één keer.

Neem een leeg blikje van bijvoorbeeld frisdrank,het liefst zo'n extra klein blikje omdat dit makkelijker mee te nemen is.

Als het blikje leeg is dan vul je het met wat steentjes of een paar schroefjes voor de herrie,dan plak je het dicht en neemt het mee als je je hond gaat uitlaten.
Zodra je ziet dat je hond een hap wil nemen,gooi je het blikje ongezien tegen zijn flank of kont.
Als het goed is moet hij zich te pletter schrikken en zal hij het wel laten om nog bij de hoop te komen.
De volgende keer als hij weer naar een hoop loopt dan hoef je alleen maar even te rammelen met het blikje wil hij de hoop met rust laten.

Dit heeft bij mijn hond heel goed gewerkt,ook met takjes eten werkte dit prima,één keer gegooid en nooit meer een tak aangeraakt.

Succes ermee,ik hoop dat het bij jouw hond ook goed werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik was vergeten erbij te melden dat hij erna alleen nog maar aan de hopen rook,maar er niet meer van at.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
dit lijkt mij de snelste en meest effectieve, dus zeker de beste manier om je hond iets af te leren, wat ik heel lang geleden al zo vies vond van mijn hond, natuurlijk of niet, blegh! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx, ik ga het proberen! Meteen even een blikje leeg drinken, ga ik het zsm in praktijk brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je jodokus. Graag gedaan Martine,ik hoop dat het bij jouw hond ook meteen helpt,wel zorgen dat je timing goed is als er gemikt moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Timing is idd heel belangrijk. Snuffelen moet natuurlijk wel mogen......+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wicca.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe is het verlopen?
Ivana
11 jaar geleden
Juist Maria, plus. Dit is ook de par force methode, maar dan met een loslopende hond. Ze moet wel zelf doen of ze van niets weet en zeker geen woord zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ivana,en ja je moet het ongemerkt gooien zodat de hond niet weet en ziet dat het van jou komt.