Heeft iemand een idee,wat dit voor soort kip is?

Is zomaar aan komen lopen bij vrienden van ons.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is in elk geval géén moolkeesje...
+
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi beestje hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weet loenie wel...die heeft volgens mij ook zulke kippen
paulus811
13 jaar geleden
wat een domoor om je net voor Kerst vrijwillig te melden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of juist heel slim om voor de kerst de kuierlatten te nemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er niks aan doen; ik lees steeds 'luierkatten'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erop, NG? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je eens proberen met:Kop van Jut!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben ik selectief dyslectisch?
Ik lees gewoon wat ik leuk vind, haha.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hij lijkt er idd veel op, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er meer uit als een haan lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft wel dezelfde jas aan, maar kijk eens naar de staart,totaal verschillend!
Rieneke1
13 jaar geleden
moolkeesje jouw foto is van een kip, en dit is een haan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt een Belgisch ras te zijn. Het is een ..... koekoek! Waar de puntjes voorstaan,hoop ik nog achter te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Izegemse koekoek: een oud ras van kippen met goede vlees- en legeigenschappen.
De Izegemse koekoek
Herkomst : Reeds in 1554 was er in het werk van Aldernardiana sprake van de Izegemse. Hoe de 'Kiekens van Yseghem' er destijds precies uitzagen is niet duidelijk, evenmin hoe ze ontstaan zijn. Rond 1900 was men in de streek van Izegem duidelijk aan het werken aan de veredeling van een zeer oud ras. Foto's uit die periode laten dieren zien met duidelijk de uiterlijke kenmerken van de Izegemse koekoek zoals we die nu kennen. Het was een eerste bloeiperiode voor de Izegemse koekoek. De eerste wereldoorlog is er echter oorzaak van dat alle geleverde inspanningen teniet werden gedaan. Na de tweede wereldoorlog was er gedurende jaren geen sprake meer van de Izegemse tot men in de jaren ’70 begon met de wederopbouw van het ras.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie alleen aankomen dat er binnenkort iemand hier vraagt waarom een zwart/witte kip met rode lellen een blauwe kip wordt genoemd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wilde je onze "kipkennis" testen gezien je zelf het antwoord hebt gegeven :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeje,dat antwoord heb ik op een geheel andere manier bekomen.