Hoe hoog mogen kittens springen?

Ik heb twee kittens van 8 weken en lopen los in mijn slaapkamer. Ze zijn erg speels en springen op van alles en laten zich daarna (voor mijn gevoel) best hard vallen op de grond. Ik heb al soort van trappetjes neer gezet maar die gebruiken ze niet. Verder piepen ze ook niet als ze neerkomen of lijken pijn te hebben. Toch vroeg ik me af of hun het gevaar wel inzien en dat ze weten wat té hoog is?

Ik heb het dus over ong 60 cm hoogte springen (bank, bed, salontafel)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K
Rieneke1
11 jaar geleden
60 cm is geen punt, maar kittens kunnen nog geen diepte inschatten, dus laat ze niet op het balkon, ze zouden maar zo naar beneden kunnen springen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze lijken wel bewust te zijn van verschillende hoogtes, ik zie ze ook erg twijfelen bij van het bed springen.

Het beste antwoord

60 cm is geen bijzonder grote hoogte (in dit geval) Als kittens achter elkaar aanjagen krijgen ze wel meer te verduren dan dat sprongetje.

Dus nee: Het kan beslist geen kwaad. Een kat leeft in de hoogte (een grote kamer kan te klein zijn als de katten niet kunnen klimmen, de hoogte in kunnen) en is er dan ook op gebouwd om makkelijk en pijnloos van grote hoogten te kunnen springen.

Geniet van hun capriolen en maak je vooral niet te druk! De katten weten heel goed van welke hoogte ze springen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hoeft niet echt bang te zijn. Poezen komen als ze ergens van springen of vallen altijd op hun pootjes terecht. Je kittens die leren dat nu en springen dus overal af. Ik zou maximum 1,5 meter doen voor nu, later, als ze groot zijn, misschien 2 of 2,5 meter. Je hoeft ook niet bang te zijn over die harde knal, je kittens voelen daar niks van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe precies wil je de hoogte opbouwen? eerst alle kasten uit huis? en later weer terug? en stoelen? en aanrecht? en vensterbanken?