Ik heb een russische dwerghamster van nu bijna 3.5 jaar Hij is nog erg levendig. Nu zie ik net dat zijn oor kaal is en bloed? Weet iemand wat dit is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Misschien krabt en bijt hij daar omdat hij jeuk heeft...

Toegevoegd na 30 seconden:
Ik zou maar eens goed kijken of de hamster geen beestjes heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan best ouderdom zijn. Mijn roborovski had dat ook en 3,5 jaar is hartsrikke oud voor zo'n hamster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kaal bloedend oortje is waarschijnlijk een verwonding. Wat de oorzaak is kunnen we vanaf hier niet zien. Het zou kunnen dat door parasieten je hamster er teveel aan heeft zitten krabben. Of door een oorontsteking.
Drie en een half jaar is voor een dwerghamster best een enorme leeftijd. Ouderdom kan ze vatbaar maken voor tal van gezondheidsproblemen.
Je zou met een watje met afgekoeld gekookt water het bloed een beetje weg kunnen poetsen om te bekijken waar het vandaan komt. Is het een wondje, dan zou je er een piepklein beetje calendulazalf op kunnen smeren.
Zie je je hamster zichzelf ontzettend veel krabben, dan heeft hij waarschijnlijk parasieten. Dan zou je bij de dierenarts kunnen vragen om een parasietenmiddel. Door de geringe grootte zijn dwerghamsters echter wel zeer moeilijk te behandelen, omdat de dosering van medicatie e.d. zeer moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5 jaar is best oud voor een hamster kaal worden is dus heel normaal bij mijn zus dr konijn is dat ook zo dat ze kaal word. Maar bloeden..... ga voor dat bloeden maar voor de zekerheid naar de dierenarts