Hond graaft steeds in de tuin.

Hij is net 1 jaar oud en heeft 1 grote hobby: in de tuin gaten graven waar hij zelf zo'n beetje in past. Heeft iemand een lumineus idee om de hond hiervan te weerhouden? Bedenk wel, de hond is vaak alleen in de tuin. Ik ben er niet altijd bij.

En de manier van de werpketting ken ik, maar dan moet ik het hem wel zien doen. Maar wanneer ik bij hem in de tuin ben is hij alleen op mij gefocused en niet op het graven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in een flat wonen op drie hoog. Gegarandeerd dat hij niet eens durft te graven.

Het beste antwoord

Je zal hem toch eens moeten betrappen.
Ik had vroeger een busje staan met klein geld in, wat veel lawaai maakt. Als ik de hond zag graven gooide ik het bij hem in de buurt. Hij schrok dan zo dat hij meteen stopte en bij mij troost kwam zoeken :-) Na dit enkele keren gedaan te hebben, heeft mijn hond niet meer gegraven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Goed antwoord. Even erbij vermelden, dat je zelf dan niets moet zeggen. Dus ook niet "foei", of "ophouden nou".
Hij moet het idee hebben dat de aarde hem bestraft en de schrik door het graven zelf wordt veroorzaakt.
Dan werkt deze actie inderdaad na drie keer, als hij tussen de drie keer door niet de kans krijgt met succes te graven.

Andere antwoorden (4)

Leg enkele betonmatten/schapendraad op de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tuin dicht leggen?

Hebben wij ook gedaan en geen frustraties en gemopper meer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonde, dat is 1000m3 aanpakken. De tuin is veel te mooi on zo radicaal te werk te gaan. Ik wil zijn gedrag aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heel veel succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als je zijn gedrag aan wil pakken, moet je hem toch echt niet alleen in de tuin laten en niet hier de vraag stellen, want wij geven dan dit soort opties. Je bent dan namelijk wel van het probleem af!! Daarom +je voor antwoord, het is gewoon een goed antwoord op de vraag.
Ivana
13 jaar geleden
Als je je leven aan de hond gaat aanpassen, is dat de wereld op zijn kop. De hond moet leren, dat graven niet wordt getolereerd. Van mij dus geen plusje.
Een leeg blikje frisdrank kiezel steentjes in doen en dicht plakken en als hij in de tuin graaft bij hem of haar in de buurt gooien en na 3/4 keer weet hij als je rammelt dat hij dat niet mag doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige manier is hem op heterdaad betrappen en hem flink laten schrikken. En niet 1x, maar steeds weer, net zolang totdat hij een verband legt: graven is naar.
Dus je zult tijd moeten investeren: als hij in de tuin is constant opletten (binnen voor de deur, of verdekt opgesteld) en meteen optreden.
Je kunt hard "nee" roepen, of iets naar hem toegooien, of een hard geluid maken waar hij een hekel aan heeft.
Heeeeeeeeel consequent zijn, niet 1x missen, dat is de truuk.
Heel veel succes!