heb een vraag over men hond? hij moet altijd plassen wel meer dan 10x per dag is dit normaal of wat kan dat zijn?

wij hebben een maltezer en die is nu 5maand oud ,en elke dag laten wie die 4a5x uit maar meestal doet hij dan buiten zen behoefte maar ook nog binnen ook meerdere malen . wat kan de reden zijn waarom de hond zoveel plast hij drinkt niet overdreven veel maar moet veel plassen soms plast hij en 5min later al opnieuw ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Een "men hond" heet gewoon een reu...
Ivana
11 jaar geleden
Cryofiel, 'men hond' staat voor 'mijn hond'.
Cryofiel
11 jaar geleden
Zo zie je... als je een bestaand woord zomaar ineens een compleet andere betekenis geeft, krijg je onherroepelijk misverstanden.

Antwoorden (2)

Je hondje is nog niet helemaal zindelijk,de meeste honden zijn dit rond 6 a 7 maanden en dan og moeten ze 4 x p.d. uitgelaten worden.

Het beste is om wat vaker naar buiten te gaan en vooral als je hondje gegeten,geslapen en gespeeld heeft.

Straf hem niet als hij het binnen doet,maar pak hem op en zet hem buiten,doet hij het daar,dan steeds belonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het voorheen goed ging kan het zijn dat hij een blaasontsteking heeft. Vooral bij teefjes komt dat nogal eens voor.
Waarschijnlijk zal de dierenarts je vragen om een plasje op te vangen. Als het blaasontsteking is krijgt hij waarschijnlijk antibiotica.

Reuen zijn heel goed in 'vlaggen', als de hond om een of andere reden denkt dat het huis niet bij zijn nest hoort kan een eenmaal geleerde gewoonte lastig af te leren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Dat vlaggen of markeren wordt niet door een pup gedaan.
Verder is de raad even na te kijken of het geen blaasontsteking is, zeer waardevol. Plus dus.