hoeveel kost een gemiddelde mini shetlander?

Het zijn dus 2 mini shetlanders, ~3 jaar oud
nog hengsten, en niet berijdbaar
1 ervan heeft een hartaandoening, de ander een 'hap' probleem, maar dit kan natuurlijk komen omdat het een hengst is.
hoeveel zou hiervoor ongeveer gevraagd kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (4)

De prijs van een shethengst is erg laag, bovendien hebben ze beiden een probleem, tussen de 100-200 euro kun je er hoogstens voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb je ze heel goed verkocht!
Het moeten al wel super mini's zijn, anders komt 50 euro eerst. En wie wil er nu een shet. met problemen kopen er zij er volgens mij genoeg in de handel die goed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de prijs samen bedoelde ik, ze kan beter dan gezonde shets kopen dan twee met problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je voor de pony met een hartprobleem geen geld kan vragen. (kan wel, maar je raakt het niet kwijt) dat wil dus zeggen dat je voor 1 pony 100-200 vangt.
dat gaat echt niet lukken als erg geen papieren bij zitten, tenzij het diertje een gewild exterieur/kleur heeft. het is én (nog) een hengst, en hij is fel (hapt) én nog groen. als kinderpony (nu) dus ongeschikt, en als 'grasmaaier' te duur.
Ik denk niet dat je daar heel veel voor krijgt, de paardenmarkt ligt best op zijn gat, en een bijtende shet, of met hartproblemen zullen moeilijk verkopen omdat er genoeg gezonde shetjes aangeboden worden.. Je zou trouwens eens moeten kijken op www.bokt.nl hier vind je mega veel info over paarden en als je daar je vraag stelt krijg je veel meer reacties van paardenmensen dan hier ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze zelf wil kopen zou ik liever gaan voor een gezonde shetlander. De paardjes die je beschrijft mogen niet meer kosten dan 40 euro per stuk, denk ik (als de verkoper ze ook al kan verkopen)

Hier vind je een gezond mini shetlandertje voor 90 euro:

http://dieren.tweedehands.net/pony-s/mini-shetland.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei dat ligt eraan.
is het een zuivere shetlander, zitten er papiertjes bij (en zo ja is het (van een) premie hengst (of merrie)
zijn de ouders bekend, zijn ze gewent aan kinderen, vertonen ze geen gebreken (verkeerde stand benen bv) of hebben ze staldeugden (kribbebijten) hoe zijn ze in omgang, hebben ze een aparte kleur, is het een fijner type of een grover type, hebben ze en flink behang etc.
heb je ze laten keuren, zijn ze geënt, netjes bekapt, zit er een PP bij, hebben ze een chip. en ga zo maar door.

het is dus afhankelijk van wat men zoekt.
over het algemeen neemt niemand een pony of dier met een 'euvel', maar zoekt met een kinderpony of een 'grasmaaier'. dan maken papieren niets uit, maar een probleem met de gezondheid is gewoon een risico wat niemand wil nemen.

dan zijn het hengsten. over het algemeen lastiger in omgang dus niet geschikt als kinderpony (kosten castratie word dus van de vraagprijs afgetrokken)

ze zijn op een leeftijd waarop ze mogen worden beleerd, maar dit is nog niet gedaan. het gaat dus om groene pony's. veel mensen weten niet hoe ze moeten beleren dus zullen dit uit moeten besteden (hogere kosten die in gedachten van de koper bovenop de vraagprijs komt, of van ook weer van de vraagprijs afgehaald worden)

mensen die een shetlander hengstje zoeken weten dat het aanbod enorm is (het is praktischer om een rijpaard te laten castreren want hier heb je veel meer profijt van, relatief gezien dus meer de moeite en het geld waard)

bovendien kan je als je wat bekend bent in de paardenwereld een shetland hengstje aanschaffen voor een heel knullig bedrag. lomp gezegd... redden van de slacht dus per KG. (hengstveulens kan je al aanschaffen op die manier vanaf 30 euro)

een hap probleem maak je pony ook niet geschikt voor kinderen. (naar de reden kijkt men niet) en vanwege het formaat zijn het juist dé kinderpony's voor beginnende ruitertjes.

ik boor vast je hoop in de grond, maar helaas is dit wel hoe het in de praktijk werkt, dus vandaar ook mijn antwoord.

als ik vanuit mijn ervaring kijk zal het met de pony met hartprobleem HEEL lastig gaan worden, en bij de andere zou ik zelf met elk bod tussen de 50 en 75 akkoord gaan.

het is laag, maar mensen zien het als handel, en kijken er heel anders tegenaan dan jij dit doet.

sorry voor het harde antwoord.