waarom verhaart mijn konijn begin september?

mijn konijn is langharig. sinds eind aug verliest ie zijn dikke vacht. had ie dat niet veel eerder moeten doen? hij woont binnen maar komt 3 keer per week een uurtje in de tuin.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik maak me geen zorgen, hij doet het ieder jaar en er komt een mooie vacht voor terug. vind het alleen een raar tijdstip. Is overigens een man (geweest).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

doen alle konijnen mijn schoondochter heeft een konijn van 9 jaar iedere september maand verliest hij zijn vacht plukken vallen er zo uit maar daarna wordt hij weer mooi met een nieuwe vacht dus geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het niet vertrouwd, zou ik even een bezoekje dierenarts doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de winter en na de zomer horen konijnen te verharen.
Als ze veel binnen zitten kan het wel eens later of vroeger zijn, ze zijn dan een beetje in de war, bij gebrek aan voldoende buitenlucht.
Maar met jouw konijn lijkt me niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Die vacht die hij nu verliest hoeft niet persé zijn wintervacht te zijn; het zou kunnen dat de nieuwe vacht dichtervan structuur is en dus warmer...dé wintervacht! Hij verliest nu dan dus zijn zomervacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het een man of een vrouw (bij het woord konijn ga ik van vrouw uit)
dan kan ze ook schijnzwanger zijn. en bouwen ze van dat haar een nest. of bestaat de kand missschien dat ze zwanger is, in dat geval zou ik de haren terug leggen.
kan dit niet kan het indd gewoon de rui zijn. de huid (voor wat ik kon zien) ziet er normaal uit.