Is het voederbakje van rattenkooi Remy van plastic gemaakt?

Ik wil een rattenkooi kopen voor mijn toekomstige ratjes. Is dus het voederbakje van plastic of van een ander soort materiaal gemaakt? Dit is de link naar de kooi die ik wil kopen,
http://www.huisdierspeciaalzaak.nl/artikel/992/knaagdieren/binnenkooien/rat,-fret,-eenhoorn-en-chinchilla/rattenkooi-remy

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Deze kooi is niet zo goed voor ratjes. De plateaus zijn van tralies, daar krijgen ze last van met hun pootjes.
Ritsuka
9 jaar geleden
http://nl.tammeratten.wikia.com/wiki/Plateaus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik legde er triplex plaatjes op. maar die moest ik dan verven zodat ze tenminste schoon te maken waren, en ze knaagden altijd de randen kapot.
Maar het voordeel van deze kooi is dat ze lekker kunnen klimmen en dat hij luchtig is, zodat de urinelucht goed weg kan. En lekker ruim
Ritsuka
9 jaar geleden
Wel oppassen met verf dat het wel veilig is. Vraag om verf voor kinderspeelgoed. Het beste is botenlak.
Ik hoorde ook wel van mensen dat ze gewoon een plastic snijplank erop legden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is al jaren geleden. Heb toen nooit aan snijplanken gedacht. Zag het in je link: als ik nog eens ratjes heb ga ik dat gebruiken. Maar ik hoop dat onze kat nog heel lang leeft, en tot die tijd nemen we er geen dieren meer bij.

Het beste antwoord

Kooien geleverd van Remy hebben drinkbakjes van hetzelfde materiaal als de doppen van de Classic waterflesjes. Deze zijn doorgaans gemaakt van geryclede plastic als ABS een polymeer en behoorlijk bijtvast matteriaal. Het is iets stugger dan PET van de cola flessen zo dat het matteriaal sneller rekt dan kapot gebeten wordt

De Remy is van het met merk Pets products en nemen wat ik kan vinden de europeese norm in acht. Bron 2 bevat de site van Pets products aangezien zij geen directe product informatie bevat kunt u zo bij twijvel navraag doen.

Bronnen over o.a. plastic in de dieren sector en knaagdieren info
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor deze informatie. Ik heb de kooi inmiddels gekocht en heb een zwaar voederbakje gekregen van iemand. Ook heb ik een verdieping eruit gehaald wegens te kleine ruimte en de verdiepingen bekleed met fleece-dekens zodat het fijner is voor mijn toekomstige ratten. Nogmaals bedankt!